Hoe verwijder ik het beste de verflaag van de radiator?

Mijn zus carapatiënt en is allergisch voor verf op oliebasis. Nu is haar radiator geverfd door een klusbedrijf en deze heeft de verkeerde verf gebruikt. De verflucht ruikt nog steeds sterk na 2 weken. Daardoor kan ze niet naar haar huis terug.

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
7.3K

Antwoorden (3)

Alabastine Super Afbijt

Wel een mondkapje gebruiken tenzij je kinderwens al vervuld is:

https://www.praxis.nl/verf-laminaat-decoratie/verf/verfbenodigdheden/reinigers-afbijt/alabastine-super-afbijt-500ml/5237095
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
En vooral zeer goed ventileren want een mondkapje houdt maar een deel tegen. Nog beter de radiator afkoppelen en dit buiten doen.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
En dan kan ze 4 weken haar huis niet in vanwege de afbijt-lucht, en is de radiator lelijk, en moet nog een keer geverfd worden.
Het is het goede antwoord op de vraag, een plus vna mij, maar in de praktijk zou ik toch iets verzinnen dat ze die ruimte niet betreed en de rest van het huis wel. En ventileren met raam open en ventilator ervoor.
In dit geval zou ik de radiator afkoppelen en buiten of in een werkplaats verder gaan.
Wat je ook doet, er zal stof of chemische damp in huis komen.

Eerst grof het grootste deel verwijderen, schuren of branden. Dan de restjes met afbijtmiddel.
Als het een radiator is met lastige vormen of als een deel van de verf niet te bereiken is, dan zou je het kunnen laten doen, bijvoorbeeld in een zuurbad, maar dan is een andere (2e hands) radiator waarschijnlijk goedkoper.

Een andere (2e hands) radiator is misschien wel de beste, snelste en goedkoopste optie.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Ligt eraan of een nieuwe radiator goedkoper is, dat ligt aan de maat en een designradiator kan ook diep in de portemonnee tasten worden.
Met een kleine simpele radiator heb je waarschijnlijk gelijk.
HeerVoldemort
8 jaar geleden
Op marktplaats staan ze ook nog wel. Soms ook gratis. Maar het nadeel is dat je dan niet weet wat voor verf daarop zit.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Een voordeel van een andere is dat die er per direct opgezet kan worden en de lucht dan na kort luchten weer goed is. De zus kan dan meteen het huis weer in.
Afkoppelen, afdoppen en tijdelijk met één radiator minder gaat zolang het niet -20 is buiten waarschijnlijk ook wel. Er stond niet voor niks misschien en ik bedenk me nu dat het ook om blokverwarming o.i.d. kan gaan en dan wordt afkoppelen al een stuk lastiger.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Inderdaad, was ik niet opgekomen. Afkoppelen en buiten of in de schuur uit laten harden.
Laat de radiator bij een straalbedrijf schoonmaken en spuiten met autolak. Spuiterijen mogen alleen watergedragen lak verwerken.