hoe glasweefselbehang gelijkmatig verven?

Op een aantal muren heb ik glasweefselbehang. Dit moet opnieuw geschilderd worden. Er zaten twee of drie lagen lichtgele latex op die goed dekte. Ik heb de muren schoongemaakt en nu drie keer geverfd (goed laten drogen tussen de lagen) met histor monodek ral 9010. Maar de muren blijven er ongelijkmatig uitzien. Ik moet nog meer muren verven. Moet ik die dan eerst met een voorstrijkmiddel of iets dergelijks behandelen?

Toegevoegd na 15 uur:
beste crea en jackd
dank voor de reactie.
de muren zijn in een keer geschilderd, dus geen pauze, en de dag erna weer. Ik heb rollers en kwasten die geschikt zijn voor de combinatie glasweefselbehang-latex gebruikt.
Het lichtgele was de kleur latex die erop zat.
Met ongelijkmatig bedoel ik dat je kleurverschillen ziet: sommige stukken zijn wit, andere zijn ook wit maar dekken minder goed waardoor je een meer vlekkerig geheel krijgt op bepaalde stukken. Ik verf meestal eerder te dik dan te dun, op twee muren van ongeveer 2,5 meter hoog en 3,5 lang zit zowat een driekwart 10 liter emmer. een bepaald stuk dat heel slecht dekt heb ik wel zes keer gedaan, ook nog met een kwast proberen "dicht" te smeren, maar het dekt gewoon niet egaal.

Toegevoegd na 1 dag:
Beste mensen,
Bedankt voor het meedenken. Maar op de muur zit lichtgele latex, geen nicotine. Er is en wordt nooit gerookt in mijn huis.

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
1.5K

Antwoorden (1)

Ik denk wat Jack zegt dat het nicotine is, anders zou ik het niet weten, normaal gesproken moet het na 2x sauzen goed gedekt zijn. Als dat het geval is dan zal je een isolerende muurverf moeten gebruiken. Dit zou je kunnen proberen, kijk even op site van Sigma of sikkens voor de producten en in welke hoeveelheden te verkrijgen. Deze zijn meestal wel aan de prijs!