kan ik een gebarsten vaas terug waterdicht krijgen?

ik heb een prachtige vaas waarin, uitgerekend onderaan (niet in de "poot", maar ongeveer een cm erboven) een miniscuul barstje zit doordat ik er per ongeluk met iets tegen getikt heb. Omdat het heel dik glas is dacht ik dat het geen kwaad kon, maar helaas komt er druppelsgewijs water uit.
Kan ik daar op de één of andere manier iets aan doen, zodat de vaas terug waterdicht is?

7 jaar geleden
12.5K
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Misschien met een laagje doorzichtige lijm of kit, hoewel dit misschien niet mooi opdroogt.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
En anders misschien dit speciale product van Bison: https://www.gamma.nl/assortiment/bison-glaslijm-transparant-2-ml/p/B483653
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Hier vind je goede tips voor het repareren van de vaas:
http://huis-en-tuin.infonu.nl/doe-het-zelf/63906-gebroken-glas-en-porselein-repareren.html
Amadea
7 jaar geleden
Je zou er een lege Petfles in kunnen plaatsen (waar je eerst het etiket afgeweekt hebt).
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
je kan ook een plastic zak in de vaas doen, en dan daar het water weer in.
HeerVoldemort
7 jaar geleden
Die fles erin vind ik slim bedacht. Moet het wel een gladde zijn. Niet van Coca cola. Een plastic zak zie je denk ik duidelijk zitten.

Antwoorden (2)

Een flinke klodder secondenlijm op de gehele barst aanbrengen. Aan één kant is noodzakelijk, maar als je erbij kan is 2 altijd beter .
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Eerst goed schoonmaken en kurkdroog laten worden.

Dan een heel dun lijntje goede kwaliteit secondenlijm aanbrengen met het puntje van een tandenstoker langs de gehele barst. Dat kun je doen door een druppel secondenlijm op iets te leggen dat weg mag, en dan het puntje van de tandenstoker in de lijm te dopen en dan door de barst te halen. Eventueel eerst schilderstape vlak langs de barst leggen voor als je uitschiet.

Secondenlijm met tandenstoker aanbrengen werkt bijvoorbeeld ook goed bij oude brillen waarvan de glazen niet meer goed aan het montuur zitten en andere toepassingen waarbij je dunne lijntjes nodig hebt.

Toegevoegd na 2 uur:
P.S. Als je erbij kunt en het goed kunt zien dan natuurlijk wel aan de binnenkant aanbrengen, en dan kun je uiteraard ook meer secondenlijm gebruiken als je wilt.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
liveisgreat
7 jaar geleden
ik kan eraan langs de binnenkant, dus zal dat es proberen. er is speciale secondenlijm voor glas, misschien is het beste deze te nemen, kan dan ook in de vaatwas.
bedankt voor de tip!
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Als de vaas doorzichtig is dan moet je alles doen dat je kunt om zo min mogelijk lijm te gebruiken en dan is dit waarschijnlijk een goede methode. Is de vaas niet doorzichtig dan gewoon meer gebruiken :)