Welke verf of beits kan ik het beste gebruiken om kleur te behouden?

Het betreft een buiten meubel die dus het hele jaar buitenstaat.

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
1.1K
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Tuinmeubelen kan men vaak niet meer schilderen of beitsen, de meeste zijn behandelt met olie die voorkomt dat er iets in het hout trekt.

Antwoorden (1)

Is hij al behandeld?
Als het een nieuwe kast is, kan je hem beitsen,veel beter dan verven, dat gaat altijd bladderen.
Is hij al gebeitst? dan kan je hem wel schilderen, anders om niet, dan zou je hem hele maal kaal moeten maken,
echt geen doen.
Neem gewoon buiten beits zo veel kleuren te koop,en is ook duurzamer,elk voorjaar een kwast er over heen en je ben klaar.
burgos
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Als het om een hardhouten meubel gaat, is dit een goede tip, gaat het echter om teakhout, dan niet, dan kun je het hout behandelen met teakolie, speciaal voor tuinmeubelen. Het is dus belangrijk te weten om wat voor hout het gaat.