Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe kun je glasvezelbehang (met structuur) onzichtbaar maken?

Op een muur zit glasvezelbehang; ik wil ervoor zorgen dat dit niet meer te zien is.

Ik heb gelezen dat verwijderen praktisch onmogelijk is.

Valt het ergens mee te verbergen? Op zo'n manier dat niet alles naar beneden komt en dat het er netjes uitziet.

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
1.4K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Ja, dat kan. Je kunt dit bijvoorbeeld doen met Muurglad van Alabastine.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Dank voor je reactie Crea. Heb je dit toevallig zelf ook gedaan? Dan ben ik wel benieuwd naar je ervaring; of het redelijk makkelijk te doen is en of het mooi wordt. Of heb je het gewoon van internet "geplukt" :-)?
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Ik ken het product wel, maar heb er zelf niet mee gewerkt. Je hoort er verschillende reacties over, dat het makkelijk aan te brengen is, maar ook dat dat lastig gaat, dat het een mooi resultaat geeft, maar ook dat het er niet uitziet. Durf je het niet aan, dan is het misschien een idee om stucplaten over het behang aan te brengen, deze zijn dunner dan gipsplaten en dan heb je een gladde basis, op de naden en schroefgaten na. Deze platen kun je behandelen met roodband, of muurglad, maar ook direct over schilderen met latex, nadat je de schroefgaten hebt gevuld en de naden hebt gedicht met bijvoorbeeld gipsplatenvuller. Deze methode is goedkoper en minder bewerkelijk.

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding