Geef een gestucte muur de tijd om te drogen. Liefst op een zo natuurlijk mogelijke manier. Dus niet extra stoken of ramen tegen elkaar open zetten. Dit voor het beste resultaat. Als de muur egaal van kleur is is hij droog genoeg om af te werken. Dit kan wel enkele dagen tot een week duren.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

http://www.goeievraag.nl/vraag/gemetselde-muur-drogen-belast.60821
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
'tot het stucwerk droog is'

Dit is heel afhankelijk van:
- Binnen climaat
- Weer
- Dikte stuclaag

In principe zie je de stuc droog worden: Het krijgt weer een egale kleur (Eerst donker, dan vlekkerig, dan egaal, meestal wit). Als het egaal is is het droog.

Reken op een dag of 2, 3 minimaal.

Ramen openzetten helpt enorm!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat is afhankelijk van de ruimte. Is het vochtig, staat de verwarming aan?
Over het algemeen als het niet te dik is gezet zal het zo een 2 dagen duren. Maar je kunt het zien of het droog is, meestal is het dan egaal wit.

Nooit eerder verven dan het droog is want dan houdt je verf niet.