Wij hebben een oude gedeeltelijk uit mergel bestaande muur, hoe kunnen daar plinten tegen bevestigd worden? Plakken is niet mogelijk

Het is een erg oud huis en dus ook tamelijk scheef, Vandaar dat plakken niet mogelijk is.

Toegevoegd na 6 minuten:
vergeten te melden dat het plinten van MDF betreft die we elf gemaakt hebben omdat "confectieplinten" niet passen.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.8K

Het beste antwoord

Als plakken niet gaat tegen de muur,dan zul je ze moeten schroeven of met een hulpmiddel werken bijvoorbeeld door op de vloer eerst een kleine montage hoek te plaatsen en vervolgens de plinten daarop te monteren door plakken of schroeven ,dit heb ook zo gedaan met mijn eigen huis eerst plaatjes op de muur geschroefd en vervolgens daar de plinten op geplakt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
daar zijn nu chemische pluggen voor die houden ook in mergel

Andere antwoorden (1)

Voor veel moderne plinten bestaat een klik systeem: Je boort gaatjes van 6mm doorsnee. Plugje er in, en dan schroef je een plastic clip op de muur. Hier schuif je vervolgens de plint overheen.
De clipjes schroef je op de verst terug gelegen delen van de muur, zodat de plint mooi rond over de uitstulpingen getrokken wordt.

Als je muur vrij slechte kwaliteit heeft, kan je eventueel zelf grotere pluggen & schroeven kopen, die wel grip hebben.