Hoe kan ik zelf, van een wand met structuur verf geschilderd, weer een gladde wand maken?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.1K

Antwoorden (5)

met een schuurmachine ..voorzichtig glad schuren
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Schuren en/of met alabastine stuckmiddel glad trekken (Bij de bouwmarkt)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Maak een schuurbord van een plank of stuk plaat, lijm hier hier zeer grof schuurpapier op en schuur daarmee zoveel mogelijk de puntjes van de structuur weg.
Hierna kan je de wand afwerken met roodband voor behangklaar maken, of geelband voor fijn schuurwerk.

Geelband is het makkelijkste omdat u na het opbrengen met een plakspaan met een schuurbord (iets anders dan bovenstaand), te koop bij een bouwmarkt, het geelband glad kunt schuren met ronddraaiende bewegingen.

Roodband wordt opgebracht met een plakspaan en wordt hiermee glad afgewerkt, dit vereist natuurlijk wel enige handigheid. Succes.......!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja. Het gladste en mooiste resultaat heb je met wandglad van Alabastine. Dit is echter niet de goedkoopste oplossing. De reeds genoemde Rood- of geelband is eigenlijk geen optie voor een mooi resultaat. Dit product moet n.l. minstens 5 mm dik opgebracht worden om een gladde afwerking te krijgen. Blauwband (Fix en finnis) is een optie, wordt met een laagdikte van 2 mm opgebracht. Verbruik ca. 2kg per m2. Dit wordt met een metalen plakspaan opgebracht.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als de structuur verf een grenol verf is moet je je er van vergewissen dat je dat nooit meer helemaal glad krijgt, of je moest het helemaal uitplamuren. Met een schuurmachine blijf je schuren, echt glad wordt ie nooit meer.