Waarschijnlij kzijn je handen wat zoutig. Dat vinden ze lekker.

Toegevoegd na 1 minuut:
Daarnaast is het elkaar wassen een teken dat ze elkaar 'aardig' vinden:

http://konijn.dierentrainer.nl/index.php?option=com_content&task=view&id=44&Itemid=46

Likken
Bijvoorbeeld hand/arm/hoofd. Verzorging, een teken van vriendschap en vertrouwen. Indien uw konijn bij u likt is dat een goed teken. Voor konijnen kan het wassen ook met hiërarchie te maken hebben. Degenen die gewassen wordt kan de dominante zijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Omdat dat is aantegeven dat het konijn jou aardig vind.
En alles heeft wat hij kan wensen.

Dit omdat een konijn immers niet kan praten,
zo brengt een konijn het over naar de mens door te likken, tegen te stribbelen of te bijten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Veel dieren die je hand likken gaat het om het zout dat op je huid zit. Het is geen teken van genegenheid.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Snuffel
13 jaar geleden
Waarom is de min gegeven? Als het onjuist is, kun je dan aangeven wat het juiste antwoord is?
Omdat hij je lief vind.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
je kan bij een heel aantal dieren niet zien of ze een emotie tonen aan je, zo ook niet door het likken van je hand.
het likken aan je hand is, omdat je hand 9 van de 10 keer veel zout bevat, en aangezien een dier zout moet hebben om zijn vocht langer te kunnen behouden, net als de mens, likken ze dat van je hand af, omdat ze dat ruiken.
als je merkt dat je konijn veel aan je hand likt, zou ik eens een liksteen voor knaagdieren kopen bij de dierenwinkel, die bevat namelijk zout wat het dier dus daar vanaf kan oplikken, in plaats van je hand af.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Omdat ieder levend wezen een klein beetje zout nodig heeft. Dus ook jouw konijntje. Aan je handen zit vaak zout, dus dat likt het konijntje er af. Vind je dit niet prettig, dan raad ik je aan om een liksteen te kopen. Dit is een zout blok, waar het konijntje aan kan likken wanneer het zout nodig heeft.