Mijn buren hebben een hond die de hele dag alleen is, maar niet alleen kan zijn, wat kan hij doen om de hond te laten wennen aan alleen?

Hij heeft een blaf band van iemand gekregen, maar de hond wordt er niet warm of koud van, of de batterijen zijn op. Wat kan hij anders nog doen om ervoor te zorgen dat zijn hond niet de hele dag aan het janken en aan het blaffen is? Het is een Richbag, best wel een grote hond dus.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
9.6K
Rieneke1
13 jaar geleden
ridge back :)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
haha jaaa die ja! Ik had geen idee hoe ik dat moest schrijven, maar ik dacht ze begrijpen me wel.....
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
hij komt tussen de middag vaak even thuis om de hond uit te laten, maar vanaf dan is het beestje ook weer alleen. Ik had idd wel gedacht aan de rellenbrigade, maar ik wil hem ook een kans geven het op te lossen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee geen rellen brigade! De hondenbrigade
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
'Even' thuis om de hond uit te laten? Laat me raden, een rondje dat nét lang genoeg is dat de hond zijn behoefte kan doen? Mooi ras, zo'n ridgeback. En zo'n beetje de ergste dingen die je met ze kunt doen, is ze laten vereenzamen, te weinig lichaamsbeweging laten krijgen en te veel straffen. Hoe is je buurman aan dit dier gekomen? Weet hij dan niets van de specifieke behoeftes van dit ras?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hij heeft zijn hond via een vriend van hem, die had puppy's en daarvan kon hij er een met korting krijgen. Die vriend heeft zelf 3 van deze honden en hij werkt volgens mij ook, maar hij woont dan wel iets groter dan wij.....
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kijk daar ga je al. In feite was dit dus de hond die in de aanbieding was...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je vriend heeft dus een hond als decoratie gekocht en ontdekt nu dat het een levend best is dat meer aandacht nodig heeft dan ie vooraf besefte.
Die vriend van hem is dan ook stom dat ie die pup verkoopt aan iemand die niet weet waar ie aan begint...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
euh, niet mijn vriend, mijn buum...
flyingcrow
13 jaar geleden
Ik kende een soortgelijke situatie,lieve bordercollie aan een ketting,blaffen janken,Ik erger me niet aan het blaffen van een hond maar wel als het is omdat hij aandacht en liefde tekort komt, ze hadden geen tijd of geen zin hem voldoende uit te laten en het gezelschapsdier te laten zijn wat een hond toch is,geen beschutting wind weer regen een harde stoep om te slapen,Tot men het in de buurt het niet meer aan kon zien en horen en de dierenbescherming belde toen is de hond plots verdwenen,en ik hoop naar een bestemming waar hij het beter heeft.Sommige mensen zouden geen dieren mogen hebben.Asociaal!!

Het beste antwoord

Ze zouden er het beste aan doen om de hond over te doen aan iemand die hem wel tijd en aandacht wil geven.

En wat is een blafband: geeft die een "schok" als hij blaft? Schande! Voedt het beest liever goed op door er in te investeren in plaats van hem te straffen omdat hij zich eenzaam voelt.

Dus het antwoord op je vraag: steek er meer tijd in door meer thuis te zijn en ervoor te zorgen dat die hond zijn energie kwijt kan en doe het beest anders weg.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (18)

In ieder geval op cursus gaan!

Een hond is een roedeldier, als ze alleen zijn missen ze hun roedel. Het kan ook janken uit frustratie zijn of verveling.

Je buurman moet de leiding overnemen. Als de hond weet dat hij geen roedelleider meer is, zal hij niet meer janken, maar rustig wachten tot zijn leider weer terug komt. Verder moet deze hond heel veel lichaamsbeweging hebben. Als ze hun energie niet kwijt kunnen gaan ze janken of meubels stuk bijten.

Het is overigens echt erg dat dat beestje de hele dag alleen is!!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als er echt geen andere oplossing is dan de hond alleen laten dan help de radio aan zetten vaak het beste..ik heb er al veel honden mee rustig weten te krijgen..Ook de hond aanmelden bij een uitlaatservice zodat ze zeker 2 keer iemand zien die dag kan een remedie zijn..en zorgen voor veel hondenspeelgoed ...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als de baas een slechte opvoeder is, is dit eigenlijk een waardeloos advies maar vooruit: hij kan er een hond bij nemen. Twee honden hebben plezier aan elkaars gezelschap.
Maar eigenlijk vind ik het probleem meer klinken naar een baas die niet veel van honden weet en begrijpt. Daar zou wat aan gedaan moeten worden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Los van het feit dat het triest is om een hond te nemen/houden als je er bijna nooit bent: die band klinkt als een mishandeling van de hond. Hoe zacht die stroom ook is.
Hij geeft met het blaffen aan dat hij het niet naar zijn zin heeft en wordt dan afgestraft met een blafband. Dat lost het probleem niet op!
Ik zou het blijven melden dat de hond overdag blijkbaar erg eenzaam is en blijft blaffen. Of ze er geen diervriendelijke oplossing voor kunnen vinden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik denk dat zijn diervriendelijke oplossing is; laat de hond blaffen en ik moet als buurvrouw niet zo zeuren...Kijk en dat feest gaat ook niet langer meer door!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Groot gelijk, Anne. Dan is er sprake van overlast en dat kun je aanpakken. Als jullie allebei een huis huren kun je dit aangeven aan de woningbouwvereniging. Als een gesprek met de buurman niet helpt zou je nog naar en mediator kunnen gaan die tussen jullie bemiddelt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ook dat vind ik een goed idee friezin!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je hebt ook blafbanden, die citronella afgeven bij een blaf - dat vinden de meeste honden ontzettend smerig, en is dus een iets minder dieronvriendelijke blafband.
Maar ik vind het dagelijks alleen laten van een hond al dieronvriendelijk genoeg - elke blafband is dan nog een extra-straf voor iets, waar de hond niets aan kan doen.
Het probleem is dat het beest de héle dag alleen is, terwijl een hond een zeer sociaal dier is. De oplossing lijkt me dan ook niet om het dier eraan te laten wennen, of nog erger, nog meer te straffen omdat hij zich alleen voelt. Natuurlijk blaft hij, hij zit de hele dag zonder zijn roedel! Dat is een onnatuurlijke situatie voor een hond. Hij roept en roept om zijn vermiste roedelleden te vinden.

Sterker nog, dit is dé oorsprong van blaffen. Wolven, waar honden van afstammen, blaffen bijna nooit. Behálve als ze de andere leden van hun roedel niet kunnen zien, dan blaffen ze om elkaar te vinden. Toen mensen wolven domesticeerden, selecteerden ze bewust op de eigenschap 'veel blaffen', om zo de meest effectieve waakhonden te fokken. Dit zit dus héél diep in de aard van de hond ingebakken, en de manier waarop deze hond wordt gehouden geeft dé oertrigger voor dit gedrag.

Ik zie eigenlijk maar twee échte oplossingen:

1. Herkennen dat ze de hond geen goed leven bieden en een ander thuis voor hem zoeken waar hij wel krijgt wat hij nodig heeft.

2. Regelen dat hij overdag niet zo lang alleen is, al moeten ze er een professionele hondenuitlaatservice voor inschakelen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Persoonlijk zou ik de baas een dag met de blafband (MET goede batterijen ) willen laten omlopen en hem als de donder laten zorgen dat iemand tussentijds om de pakweg 3 uur de hond goed uitlaat.
Sorry dat ik zo boos reageer maar zo ga je niet met een hond om.
Een dag aalleen laten met blafband om, ik vind dat je reinste dierenmishandeling.
Daar zal de dierenbescherming niet anders over denken.
De baas waarschuwen en als dat niet helpt toch maar de dierenbescherming bellen.
Dat zou ik doen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Die hond zou ik graag willen hebben (ook voor willen betalen) alleen jammer dat ik er ook de tijd en ruimte niet voor heb. (komt vast nog wel een keer)

Dit is zo ongeveer het slechtste ras voor je buurman:
"Slechte socialisatie, harde aanpak en eenzaamheid kunnen deze hond blijvend geestelijke schade toebrengen."
http://nl.wikipedia.org/wiki/Pronkrug

De oplossing:
een paar keer waarschuwen en als dat niet werkt een paar klappen en een keer flink hard schoppen.
NIET de hond maar die BUURMAN..

Toegevoegd na 3 minuten:
Andere antwoorden komen met betere en vooral meer realistische oplossingen, hoewel ik er bij blijf dat die buurman ook wat opvoeding nodig heeft.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als de buurman nog 'n hond neemt is het probleem opgelost. In de " isoleer" krijgt elk levend wezen gedragsstoornissen.

Toegevoegd na 12 uur:
Alsjeblieft NOOIT die blafband gebruiken !
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
PErsoonlijk vindt ik een blafband een mishandeling product dus iemand die dat gebruikt zou al geen hond mogen hebben.

maar goed. Een hond moet leren alleen te zijn en dat is niet een kwestie van een dag of wat.

De hond moet langzaam aan een paar minuutjes alleen zijn. Begin met hem even in een bench te stoppen als je naar boven gaat.
Breid dit langzaam uit. Geef de hond iets om mee bezig te zijn.
Gebruik de bench NOOIT als strafplaats, de hond moet leren dat de bench zijn rustplekje is.

Met grof geweld of dwingen leer je de hond niets.
Daarnaast is een hond hebben en hele dagen van huis zijn al geen optie. Wie laat hem tussendoor uit?

Hoe doet de hond dit 's nachts? ZIt hij dan bij de baas of is de hond dan alleen?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Volgens mij is een hond niet gemaakt om alleen te zijn. Een hond is ene roedeldier. Er zou iemand voor dat beestje moeten komen zorgen. Een blafband ken ik niet, hoor..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat is maar goed ook dat je dat niet kent... houden zo!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
owkeej ..dna zal ik er maar niet naar vragen lolz
Mijn moeder liet voor de hond altijd de radio aan, op een zender waar veel gewauwel was. Een andere optie is: er een hondje bijnemen, dan hebben ze gezelschap aan elkaar.

Toegevoegd na 1 minuut:
Trouwens wel sneu dat hij de hele dag alleen is, waar hebben ze dan een hond voor? Dacht even dat het ging om als ze even weg zijn of boodschappen doen of paar uurtjes uit. Maar een hond die echt dag in dag uit de hele dag alleen zit, kan beter gelukkig worden bij een ander baasje... Ook een hond heeft gevoel, elk levend wezen...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Honden die weigeren alleen te blijven doen dit vaak uit verlatingsangst. Ze zijn bang om alleen te zijn, bang dat de baas weg gaat en ze helemaal alleen achter blijven. Voor een hond is alleen zijn een hele aparte gebeurtenis. Vanaf dat ze geboren zijn, zijn ze eigenlijk nooit alleen. In het begin zijn er altijd broertjes en zusjes en natuurlijk hun moeder. De fokker is er, vaak met het hele gezin en eventueel nog andere honden.
Dan gaat de hond naar zijn nieuwe baasje. Ook daar is in het begin aan belangstelling geen gebrek. Vaak heeft de nieuwe baas vrij genomen van het werk om bij de pup te kunnen blijven. En dan ineens, gaat de baas weg, misschien voor een boodschapje, misschien om te gaan werken. De pup is helemaal alleen en heeft geen idee wat hem overkomt.
Wen uw hond aan de bench en leer hem dat hij daar veilig en rustig in kan slapen. Doe een aantal keer per dag het deurtje van de bench ook echt dicht. In het begin blijft u daar bij zitten. Geeft u de hond geen aandacht voor het piepen of janken. Laat weten dat u er bent en dat het goed is, maar troost de hond niet. Als de hond stil is en rustig ligt dan kan de bench weer open. Maakt u nooit de bench open als de hond nog piept of nog niet rustig is. De hond leert dan, dat piepen ervoor zorgt dat de bench open gaat. De bedoeling is dat de hond zijn rust vindt in de bench. Maak er dus geen feest van als u de hond uit de bench haalt. In en uit de bench gaan, deur open en dicht, is heel normaal. Net zo normaal als komen en gaan. Blijft uw hond rustig in de bench, dan kunt u op de bank gaan zitten. Gaat ook dit goed, loopt u dan naar de keuken en weer terug. Blijft uw hond rustig, dan kunt u de stapjes verder uitbouwen. Uw hond voelt zich veilig in zijn bench en vertrouwt erop dat u vanzelf wel weer een keertje terug komt

Hoe dan ook... nooit een blafband gebruiken, dit werkt omgekeerd en maakt er een nog bangere hond van.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Deze manier zal voor veel honden helpen. Echter niet voor allemaal. Het ligt volgens mij ook veel aan het karakter van de hond. Onze buurman heeft ook... Nee wij hebben ook een hond die niet alleen kan (of wil) blijven. Wij zijn het hem al acht jaar aan het leren. Ook op de bovenstaande manier hebben we het geprobeerd. En behalve dat met cursussen, met belonen en straffen en Bach Bloesem en muziek en geurende sokken enz. enz. Tot op heden is het niet gelukt. Aan de opvoeding ligt het waarschijnlijk niet, want de vier honden (van hetzelfde ras) die we hiervoor hadden (niet tegelijk) hebben het zonder veel moeite geleerd.
Het is al bij al buitengewoon vervelend voor de hond en voor ons.
Hij moet niks doen want hij wil niks doen, jij moet wat doen. Om te beginnen die band afpakken want dit is dierenbeulerij, vervolgens moet je contact opnemen met de dierenbescherming (helaas is het nog te vroeg voor de dierenpolitie), want als je een hond aanschaft die niet alleen kan zijn, en vervolgens dit de gehele dag wel doet dan kun je op z"n zachtst gezegd concluderen dat het hier niet gaat om een dierenliefhebber maar om een ordinaire egoist die als hij s,avonds thuis komt nog even geniet van dit arme dier door er even mee te kroelen (hoop ik) om vervolgens met een gevoel van "wat heb ik het toch weer goed gedaan vandaag" naar zijn bed te gaan en het morgen weer precies zo te doen. Maar ach, dit is mijn mening.

Toegevoegd na 1 uur:
Uhh, ik bedoel dit is mijn antwoord!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik krijg altijd de kriebels bij het lezen van zulke reactie's. Natuurlijk moet je je hond de hele dag alleen laten, de mensen kunnen gaan werken ook he! Van dierenmishandeling of egoisme is helemaal geen sprake. De meeste honden kan je dit perfect aanleren, maar als je nu juist één hebt die dit (al dan niet door toedoen van een verkeerde training) niet kan, dan heb je natuurlijk brutte pech. En als dierenliefhebber probeer je dan alles wat je kan om het hem alsnog aan te leren, ik kan me zelfs voorstellen dat je ten einde raad zelfs een blafband zou proberen om hem toch maar stil te krijgen zodat de buren geen dierenbescherming op je dak sturen om je trouwe vriend te komen halen. Jij bent blijkbaar zo een egoist die enkel aan je eigen rust zou denken en het beest zou laten verwijderen. Daar ach, dit is mijn mening. Uhh, ik bedoel dit is mijn antwoord!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
TheRidingMan, uiteraard moet er gewerkt worden overdag. Maar als je weet dat je veel weg bent (eigenlijk altijd) en er is dan overdag niemand thuis, waarom neem je dan een ras dat veel energie heeft en dus veel beweging nodig heeft? Waarom neem je dan uberhaupt een hond? Ik geloof best dat die buurman een dierenliefhebber is, anders nam hij geen hond, maar denk wel dat hij er onvoldoende bij nagedacht heeft hoeveel aandacht zo'n hond nodig heeft. Je neemt toch geen hond "voor de weekenden". Dat kan ik echt niet snappen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Euhm kijk, wat ik niet wil is last hebben van de buren zijn hond. Daarbij komt dat het beest de hele dag alleen is, erg slecht van iemand om een hond aan te schaffen als je hele dagen aan het werk bent, alleen de maandag niet en de hond verder aan zijn lot over te laten. Maar goed, ik heb geklaagd, hij probeert er wat aan te doen door het dier een blafband om te doen. dat werkt niet, dus hond krijgt nu kalmeringstabletten... De buum snapt wel dat hij het dier niet jaar in jaar uit kalmeringstabletten kan gaan voeren en ik heb hem de uitlaatsevice geadviseerd, dat vond buum te duur, dat kan hij niet betalen. En ik heb de buum gezegd dat het voor die hond veel beter is om bij een baas te zijn waar hij wel de aandacht en beweging krijgt die deze hond nodig heeft. Hij denk idd erover om de hond naar een nieuwe baas te doen. Dus er is nog hoop voor dat arme dier! Ik vind dat als je de hele dag aan het werk bent, dan zou je al helemaal geen hond aan moeten schaffen! Zo'n dier vraagt er niet om om de hele dag alleen te zijn en dat vinden ze nooit prettig. Dit is eigenlijk zoals heel veel mensen denken ( jou antwoord, the riding man) we schaffen een hond aan, en hij moet maar leren de hele dag alleen te zijn. NEEJ!! Honden moeten uit, spelen, hebben aandacht nodig! Als de buren beginnen te klagen, dan zijn dat zeikers, want je doet niks verkeerd en je mag toch zeker wel zelf weten of je de hond alleen laat of niet!! Als je kinderen krijgt, dan leg je de baby toch ook niet in de wieg en zeg je toch ook niet , tot vanavond, om 5 uur ben ik terug?! Je zou een hond net zo moeten behandelen als een kind wat aandacht betreft, het is geen potje huidcreme!!
Zelf heb ik ook een hond en werk waar ik de deur voor uit moet. Ik breng 's morgens mijn hond naar de dagopvang en haal hem eind van de dag weer op. Hij heeft een topdag daar met al z'n honden vriendjes en ik heb een topavond als ik samen met m'n hond lekker aan de wandel ben geweest en daarna gezellig samen op de bank zit! Wellicht is dit ook een idee voor je buren.

De richback is geen hond om een hele dag alleen thuis te laten. Hij heeft heel veel beweging nodig. Als z'n baas structureel iedere ochtend een uur met hem gaat rennen kan hij wellicht een poos alleen thuis zijn maar hij is hier zeker niet voor op de wereld gezet.

Het gedrag van de richback van je buren kan ook duiden op verlatingsangst. Hier is met de juiste training wel wat aan te doen.

Daarnaast lijkt het alsof jij thuis bent op het moment dat de buren er niet zijn. Jij zou natuurlijk ook de hond van je buren in huis kunnen halen. Ik weet zeker dat het voor jullie allebei een fantastische oplossing zou kunnen zijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik vind het idee geweldig, en als het mijn broer was geweest dan had ik het zeker overwogen! Maar... Het moet niet gekker worden, mijn buum schaft een hond aan en ik zijn buuf, zal het dier uitlaten!? Nee, ik denk heel hard voor en met hem mee, maar ik ga me niet vast zetten op tijden dat ik met die hond moet gaan wandelen. Nee, dat is helemaal de verantwoording van de buum. Zo'n goede buur is het nou ook weer niet, andersom had hij direct de politie gebeld ivm geluidsoverlast, dat is een paar jaar geleden ook al gebeurd bij andere buren toen hij nog geen hond had, toen ik hem daar op wees een paar maanden geleden, gooide hij de deur voor mijn neus dicht.... dus nee dank u. Ik heb genoeg aan mijn eigen beestjes en als ik verlegen zat om een hond, dan had ik er zelf wel een gehad..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Oh en ook nog in huis nemen... Mijn buum heeft alles uit één kamertje gehaald en uit de hal en keuken, incl de vloerbedekking, dat beest loopt op beton omdat hij alles kapot vreet...Hahaha in huis nemen... jij denkt vast dat ik gekke henkie ben... :-)
lastig....
wat is de situatie voordat je buurman weggaat. loopt de hond dan al te drentelen en is ie nerveus? dan weet ie wat er komen gaat. gaat ie opgefokt in de benche omdat ie weet wat er komen gaat?

heeft de hond altijd alles al bij elkaar geblaft of is het opeens begonnen. zijn er veranderingen geweest (verhuizing, scheiding etc)

gaat een hond bv alleen in een bench als ie alleen gelaten word zal ie dit associëren met iets onplezierigs.

waarom blaft de hond? is de hond honger in rangorde, en beveelt (blaffen dus!) dat je buurman niet weg mag gaan?

je buurman moet pas weggaan als de hond rustig is. dus eerst jas aan, sleutels pakken, op de bank zitten tot de hond rustig is. dan naar de deur, flipt de hond dan moet ie net zo lang wachten tot de hond rustig is. pas daarna weggaan.

als de hond vind dat hij de baas is (hoger in rang) heeft dit geen zin en zal de interactie tussen hond en baas bijgeschaafd moeten worden. de hond leert dan dat hij niet de scepter zwaait maar leert accepteren dat hij nu en dan alleen is.

het probleem is dus niet 1,2,3 op te lossen.

een blafband wekt bij sommige honden agressie op. de ridgeback is een verdedigingshond die niet afschrikt voor pijn (dan zou ie niet kunnen verdedigen, iets waar het ras op is gefokt) het kan dus goed dat de hond maling heeft aan de blafband maar dan werkt het alleen averechts. bovendien is de rodesian een eigenzinnig ras.

tijd voor je buurman om zich wat in de hond en de psychologie moet verdiepen, maar ook in het ras......
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De keuken, een klein kamertje en een halletje, dan is zijn plek, de hond heeft geen bench.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
het kan helpen eerst de hond uit te laten razen voor ie alleen komt te zitten (stukje fietsen) dan kan hij zijn energie (frustratie) kwijt zodat het makkelijker te accepteren kan zijn dat ie alleen moet zitten. de hond kan blaffen om meerdere redenen protest
-dominantie (jij moet NU terug komen want dit pik het niet)
-verveling (de hond kan zijn energie niet kwijt, zit té lang alleen, is te opgewonden om zichzelf rustig te vermaken) angst/spanning
-(verlatings)angst (in de honden wereld laten roedelleden elkaar niet alleen/de hond heeft nooit geleerd alleen te zijn)
- hond weet dat baas weer thuiskomt en weet uit dat er wat gaat gebeuren (of -te- positief of negatief) waardoor ie spanning op gaat bouwen (kan gelijk na het vertrek van de buurman, honden kijken geen klok) waarom de hond zich zo gedraagt is mij niet duidelijk. om tot een juiste oplossing te komen moet de oorzaak bekend zijn. zaken die hierbij van belang kunnen zijn.....
-hoe oud is de hond
- heeft hij dit altijd gedaan
- hoe is de interactie tussen hond en baas
- positie van beiden (honden psychologisch gezien, plaats in de roedel dus)
- zijn er meer gezinsleden en doet ie het hier ook
- zijn er veranderingen geweest die dit gedrag hebben kunnen triggeren of in de hand hebben gewerkt hoe reageert je buurman als ie weer thuis is? word de hond overenthousiast begroet? Leider van roedel bepaald wanneer hij begroet wil worden. eerst hond negeren tot ie rustig is (hond weet ander gedrag lokt niets uit) dit de hond rustig (het gedrag wat je wil zien!).dan aanhalen (bevestigen goed gedrag)
hond leert dat zich opfokken voor de thuiskomst van de baas geen zin heeft, hoeft deze spanning voor die tijd niet op te bouwen (spanning uiten kan blaffen zijn) krijgt ie op zijn kop als ie geblaft heeft/misschien wel iets gesloopt heeft/ in huis zijn behoefte heeft gedaan als het echt te lang duurt?
dan kan een andere spanning opbouwen tijdens afwezigheid van je buurman (ik krijg op mijn lazer, dan kan hij blaffen uit angst of is de hond dominant blaffen uit agressie/verzet)
oppas zoeken voor de hond, iemand die het leuk vind om te lopen en met honden om te gaan
of iemand die iets wil bij verdienen, hoeft niet veel te kosten, een klein bedrag-je per keer, is al leuk voor bijvoorbeeld een kind in je buurt...

of een tweede hond, kunnen ze samen spelen

of een grote tuin hebben waar hij in kan spelen en lekker hele dag snuffelen...

en wanneer je er wel bent veel aandacht en liefde geven
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Laat de hond een half uur per dag alleen in een kamer, kom in geen geval bij hem. Daarna beloon je de hond met iets lekkers.
Houdt dit zo lang mogelijk vol en laat de hond steeds langer alleen in een kamer.
Uiteindelijk zal hij er wel aan wennen en wat rustiger wonen. Vergeet vooral de beloning niet!

succes,

Toegevoegd na 2 minuten:
In die tijd kun je bijvoorbeeld even boodschappen doen ofzo.

Vraag ook andere mensen om de hond eens uit te laten. Honden wennen namelijk aan hun baasje, katten aan hun huis. Als de hond dus vaker iemand anders ziet vind hij het misschien ook minder erg als je buren even weg zijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je buurman zou er een hondje bij kunnen nemen?? zodat hij een speelmaatje heeft??
wij hebben zelf 3 hondjes en die zijn onafscheidelijk..
weg doen naar iemand die er wel de tijd en aandacht voor heeft is het beste..maar snap ook wel dat hij zijn hond niet graag weg wilt doen.