Reu of teefje?

Wij hebben een Chihuahua reutje (is gecastreerd) en we hebben een Cane Corso teefje. Nu willen we graag nog een Chihuahua erbij nemen, wat is dan het beste een reutje of teefje? Zodat ze niet gaan vechten enzo.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.4K

Het beste antwoord

een reu of teef maakt niet uit omdat dominantie niet alleen door het geslacht word bepaald.

er zijn meerdere oorzaken die ervoor kunnen zorgen dat honden dominant zijn (opvoeding staat op nummer 1, zorg dat jij de roedellijder bent!)

je kan bij het uitzoeken pup opletten hoe de pup zich gedraagt. komt ie als eerste naar je toe, gaat ie veel po onderzoek uit, duikt ie bovenop zijn broertjes en zusjes om zomaar even te spelen en is hier volhardend in? dan heb je te maken met een dominante pup.

kies je voor een volwassen of een wat ouder hondje is het nog makkelijker. ga eens naar een hondenveldje. loopt ie blaffend op andere honden af met zijn staart hoog? dan heb je ook bingo.

een dominantie teef kan dus dominanter zijn dan een reu die zijn plekje weet.
de onderlinge rangorde zal snel genoeg duidelijk worden..... tenzij je dit voorkomt of de hond zelf in een hogere positie plaatst. (oppakken, andere hond wegsturen etc)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dankjewel voor je antwoord! Ja ik denk dat we de Chi wat meer manieren moeten leren, tis een verwend nest:)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
daardoor kan ie denken dat ie de baas is, alleen heb je een probleem als de CC hem op zijn plaats wijst... succes!

Andere antwoorden (4)

Ik denk een teefje, want als er 2 mannetjes zijn gaan ze vechten voor het vrouwtje.

Toegevoegd na 1 minuut:
Misschien worden de dames wel jaloers als hij de ene meer aandacht geeft haha http://www.dumpert.nl/mediabase/1345941/8612d0a6/chihuahua_s_pesten.html
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Reutje, hij is toch al gecastreert
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Teefje!, zijn liever voor kideren, en reutjes stinken vaak meer!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
bullshit, een teef kan erg narrig zijn als ze loops is, en een reu stinkt niet meer of minder dan een teef
Als je nog 'n reutje neemt zal hij de Cane Corso ook willen bestijgen als ze loops is . Honden in 1 roedel vechten niet ,als de rangorde eenmaal is vastgesteld. De hoogste in rang zal tussenbeide komen als er ruzie is. Mijn eigen reu komt zelfs tussenbeide als 2 vreemde honden buiten ruzie maken.