Mijn chihuahua is agressief tegen andere honden, kinderen, fietsen etc.

Mijn chihuahua van 2 jr is behoorlijk agressief. Probeert alles en iedereen aan te vallen. Wat kan ik hieraan doen? Word echt gek van haar...

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
2.7K

Antwoorden (4)

Ik zou haar een training laten doen of iemand die er verstand van heeft naar laten kijken! Veel succes
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Waar je het beste mee kan beginnen is de hond niet meer aankleden, behandel hem ook echt als een hond. Voor tips; The Dog Whisperer op NGC
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wie zegt dat ze haar hond aankleed!?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
In dit geval; ik
Als ik de dog whisperer mag geloven dan zijn dit soort kleine hondjes vaak erg slecht opgevoed omdat hun stoute en dominante gedrag als schattig wordt gezien en als ongevaarlijk omdat t zo'n klein beestje is. Van een grote hond pikken mensen veel minder. Dus: behandel je hond zoals je een grote hond ook zou behandelen: duidelijke grenzen!
Al ben je nu natuurlijk al ietsje te laat voor alleen dat, dus komende tijd zal t doorzetten worden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Er zijn twee soorten agressie: angstagressie en dominante agressie.
Je zult dus eerst moeten weten om welke soort agressie het gaat. Als je de kenmerken van beide soorten niet kent, zou je dit aan een goede!! hondentherapeut moeten voorleggen.

Angstagressie is in de meeste gevallen veroorzaakt door een gebrek aan socialisatie, of (wat ook mogelijk is) door een heel slechte ervaring in het eerste levensjaar.

Dominante agressie is makkelijker te verhelpen, mits je de goede manier weet. Dat zal je samen met een hondentherapeut of bij een goede hondenschool onder de knie moeten zien te krijgen.

Bij angstagressie straffen werkt averechts. Je hebt zelfs kans dat je het er nog verder inwrijft. Evenals troosten bij angstagressie, wat de hond nog angstiger maakt.

Bij dominante agressie moet de houding van de eigenaar ten opzichte van de hond totaal gewijzigd worden. De hond mag geen voorrechten meer hebben, moet zich altijd als minder geplaatst zien, moet na de baas eten, na de baas de deur door, niet aan de lijn trekken. Dt alles om de rangorde, zoals hij hoort te zijn, opnieuw (misschien zelfs voor het eerst) te bevestigen.

Vraag nu hulp als je het niet aan kunt, nu is er nog iets te redden.
Ivana