poesen met honden samen?

heeft iemand ervaring en advies ,het is namelijk zo ik heb 2 poesen die niet buiten komen.het lot wil nu dat ik een vriend heb die hele grote honden heeft(turkse herder) ,nu praat hij over samen wonen .hoe en kan ik de poesen er aan laten wennen ,hij was vanavond even hier met 1hond mijn poesen gingen gelijk met dikke staart op de vlucht.ik zou echt niet weten hoe ik dit aan moet pakken ,het is geen optie om dieren weg te doen.en een relatie beeindigen om huisdieren gaat ook te ver.

13 jaar geleden
1.3K

Het beste antwoord

Een Turkse herder is een hond die de kudde moet beschermen. Het is van nature geen jager maar een hoeder. Als hij goed is opgevoed,( wat bijna zeker is, anders heb je zo'n hond niet) moet je aan je vriend vragen of hij wel eens achter katten is aangegaan. Is dat niet het geval, dan zal je hem gewoon aangelijnd mee naar binnen nemen en zijn aandacht vasthouden. Een gericht commando: "Af" en als hij is gaan liggen (af=liggen) geef je hem iets heel lekkers. Hij gaat dan de aanwezige katten combineren met iets lekkers. Dus Katten=lekkers.
De katten de gelegenheid geven weg te gaan of op de kast te klimmen. Ze kunnen dan langzaam wennen aan geur en aanwezigheid.
Laat ze maar blazen, zolang je de aandacht van de hond gevangen houdt kan dat geen kwaad. Als de hond de katten niet focust, ebt de angst bij de katten weg.

Duurt een tijdje voordat je ze veilig samen kan laten, maar je vriend heeft verstand van honden. Komt allemaal goed. Praat het goed door met je vriend, zodat jullie allebei weten waar je mee bezig bent.
Ivana
13 jaar geleden
luna400
13 jaar geleden
hoi ik heb jou reactie laten lezen aan mijn vriend ,en hij zei ook dat die 2allergrootste waar onder de turkse herder ,meer zijn voor het bedrijf te beschermen ,het zijn niet echt honden om binnen te houden die andere 2 zullen er ook aan moeten wennen als ik daar heen ga met de poesen hij gaat wel een soort grote ren maken buiten waar mijn poesjes heerlijk kunnen spelen thanks voor het advies

Andere antwoorden (3)

Laat ze heel langzaam aan wennen.. Laat ze niet alleen samen, zet ze dan gescheide in een kamer. Laat ze evt elkaar zien door een glas of beter nog gaas.. Dat ze kunnen ruiken en wennen.. Het kan heel lang duren, zorg dat de katten (en de honden) kunnen vluchten. Geef de katten een plek waar de honden niet kunnen komen. Heel veel succes, het kan wel, maar kan ook moeilijk worden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Poesen en honden kunnen makkelijk samen het licht er wel aan wat voor hon of poes . Als je ze op jonge leeftijd samen doet kunnen ze nog goede maatjes worden ook .
Anders laat ze langzaam aan elkaar wennen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
luna400
13 jaar geleden
ze zijn van verschillende leeftijden hij heeft die honden al lang en ik mijn poesjes 2jaar ,maar het is juist zo we praten hier niet over een poedel ,maar honden die nog groter zijn als een shetland pony,
Wij hebben een hond en een kat samen. De kat was er samen dan de hond en we hebben de hond als pup gekregen. Ze zijn nu al zeven jaar samen. Als we de hond uitlaten, gaat poes gezellig mee een rondje door de buurt van ongeveer 1 km.

Mte volwassen honden en katten is het wat moeilijker. Het gaat er voornamelijk om of de honden rustig kunnen blijven bij de katten. Een manier om ze aan elkaar te laten wennen is door de katten in een kattenmand of bench te doen zodat ze juist niet kunnen vluchten en daardor het jachtinstinct van de honden kunnen aanwakkeren. Dan kunnen jullie je volledig op honden richten. Het gaat erom dat de hond in de buurt van de katten is en rustig wordt en blijft. Het is niet erg als het eerst niet lukt, de katten zitten veilig in de bench. De honden moet je rustig corrigeren totdat ze rustig zijn en ontspannen en dan nog wachten totdat de katten ook ontspannen. Ik zou het maar in een paar sessies doen waarbij je elke keer ietsje verder kan gaan: Eerst de katten alleen in de bench, na een keer of 2 misschien als de honden rustig zijn en de rustigste kat eens aanhalen, de volgende keer er een kat uithalen en vast houden.

Het is allemaal wel afhankelijk van hoe de dieren reageren maar ook vooral van hoe júllie reageren. Jullie moeten vooral rustig blijven! Ik zou het het liefste met 1 hond tegelijk doen. En dan het liefst de hond die het dominantst is van de twee. De andere zal zijn voorbeeld volgen.

Heel veel succes!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
luna400
13 jaar geleden
is misschien een idee maar worden die poesen dan niet totaal gek als ze niet kunnen vluchten/ik vind het best eng allemaal ,een pup kan je bij een poes zetten dat heb ik al ervarenze zijn allemaal volwassen ,
Ivana
13 jaar geleden
Dat is een marteling voor de katten. Die begrijpen namelijk niet dat ze door tralies beschermd zijn tegen de hond. Ze kunnen niet vluchten, wat ze van nature zouden doen, als ze daar behoefte aan hebben.