Wie weet waar je een duitse herder kan kopen die klein blijft?

Wie weet waar je een duitse herder kan kopen die klein blijft, in Nederland.
Alvast bedankt!

Toegevoegd na 44 minuten:
Het bestaat zeker weten! Wij willen graag een kleine hond zodat hij goed in huis past, en ook voor de kinderen is een kleine fijner!

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
8.6K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bestaan die? Anders is je vraag dus waar je een gehandicapte hond kunt kopen? Eentje die zo is doorgefokt dat ie niet meer aan zijn kenmerken voldoet? Moet je indenken dat je dat met mensen doet: proberen ons te fokken zodat we kkein blijven. Dat is een vorm van mishandeling...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja ik vind dit ook een beetje vreemd hoor :S
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Inderdaad martine. Er was laatst nog een aflevering bij Zembla over het fokken van honden. Echt te zielig voor woorden. Niet kopen!!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Misschien kun je op zoek naar een klein formaat hond met karakter van een herder.
1 van mijn honden past in mijn handtasje, maar denkt dat ze een Deense dog is haha voor de Duvel niet bang.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Informeer eens op het Duitseherderforum: http://www.forum.duitseherders.com/forum/phpBB3/index.php
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
of je koopt een gewoon formaat, maar snoeit hem steeds op tijd. Zoals met een bonsai.

Het beste antwoord

Er zijn Duitse Herders in verschillende grootte. Dat hangt in hoge mate af van de lijn waaruit ze gefokt zijn. Echter, ze moeten altijd binnen de raseisen vallen.
Een teefje is kleiner dan een reu. De minimale maat voor een raszuivere teef is 55 cm schofthoogte. Als ze kleiner zou zijn, is ze niet meer raszuiver. Met dit soort honden moet je echt naar een goede fokker gaan, die zorg draagt voor een stabiele hond van goede stabiele ouders. Zeker als je zo'n hond bij kinderen hebt is oppassen geblazen. Dan moeten er geen kwalijke karaktereigenschappen in geslopen zijn door foute fok.

Ga eens naar een hondententoonstelling en ga kijken welke fokker jou genoeg informatie kan verschaffen. Kijk in de showring naar de maat en kies dan een fokker uit van de hond die je het meest bevalt. Neem er een paar jaar voor. Dit doe je niet zo maar, zeker niet bij kleine kinderen.

Ik ben het overigens niet met je eens dat een kleine hond fijner zou zijn bij kleine kinderen. Je mag ze er nooit mee alleen laten en een kind mag nooit een hond uitlaten voordat het kind 12 jaar oud is. Een grote hond noch een kleine mag ooit tegen een kind opspringen. Een kind mag ook nooit over een hond heen hangen, wat bij kleine honden vaak gebeurt. Dat kan heel gevaarlijk zijn.
Ivana
13 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

Niet! Of om het half jaar een nieuwe kopen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kimath
13 jaar geleden
een hond is een levend wezen met gevoel, niet iets wat je zo even kunt omruilen in de winkel als je er niet tevreden mee bent!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Er wordt ook niets gezegd over inruilen :-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het word ook niet gezegt alsof het serieus bedoeld is
OF je wilt een kleine hond, OF je wilt een Duitse Herder. Een echte Duitse herder is namelijk een flink brok hond, en die hou je nu eenmaal niet klein (of je moet hem doorfokken in iets anders, maar dan is het in elk geval geen Duitse herder meer).

Een hond kies je overigens op zijn karakter, niet op de kleur, het formaat of de vorm : het is geen interieurstuk, maar een gezelschapsdier dat in je gezin moet passen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Daar sta ik helemaal achter Marleen. Een plus van mij!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Precies!!!! een +
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
:D +
Kristal
13 jaar geleden
Nou...ik ben het bijna met je eens maar ik vind het toch verstandig om op het formaat te letten bij de keuze van een hond, of ander dier.
Als je klein woont bijvoorbeeld.
Het enige wat ik kan bedenken is naar het asiel gaan en een hond zoeken die klein is en lijkt op een Duitse herder.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kristal
13 jaar geleden
Ja! Dat is een goed idee. +1
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
:-) Dank
neem een mopshond die zijn ook een beetje bewakers en die blijven klein
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Fokkers zijn meestal oplichters. Dus daar niet naar luisteren . Als je 'n kleine hond wilt moet je geen herder nemen . Als je 'n klein auto'tje wilt hebben , neem je OOK geen Mercedes .Zoals iemand al schreef , naar het asyl gaan en daar 'n lieverdje uitzoeken SAMEN MET DE KINDEREN !
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ivana
13 jaar geleden
De kreet dat fokkers oplichters zouden zijn, is op zijn minst verwerpelijk. Je hebt het hier over knoeiers. De echte fokker is het ras met hart en ziel toegedaan. De echte fokker wordt ook gecontroleerd en valt door de mand als hij niet voldoet aan de eisen van de rasvereniging.
Voor dit ondermijnende antwoord krijg je van mij een min.
Bovendien ben je niet altijd gebaat met een hond uit het asiel. Pas na een week of twee gaan deze hondjes hun ware aard tonen. Er zit misschien een fout in, die je bij kinderen niet kunt gebruiken. Ze zijn bij het asiel niet allemaal zo, dat ze alle fouten van de opgevangen honden vermelden, of zelfs kennen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat fokkers meestal oplichters zijn vind ik een enorme generalisatie en daarom onjuist.
Een waarschuwing, dat je goed moet uitkijken waar je een hond koopt (broodfokkers...) is zeker wel op z'n plaats.
Wellicht in madurodam...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Heb je wel eens aan een Welsh Corgi gedacht?
Het Engelse koningshuis is er gek op : the Queen heeft er altijd een stuk of wat rondrennen.
Google hem eens : misschien zou dit een idee voor je zijn?
Het zijn erg leuke honden, niet overdreven druk, en enthousiast voor wandelingen, flyball en behendigheid, als je er graag iets mee wilt gaan doen.