Kat drinkt bij hond?

Onze hond is heel beschermend naar ons kitten toe. Ze lijkt echt te denken dat ze haar moeder is. De poes probeerde steeds te drinken bij de hond. Ze gaat dan met haar pootjes in de buik van onze hond 'masseren' en spint dan heel hard. Onze hond heeft zelf nooit puppies gehad. Toch zag ik dat er ECHT melk uit komt. Hoe kan dit? En is hondenmelk wel goed voor een poes?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
4.9K

Het beste antwoord

Het kan zijn dat in de eerste plaats, de kitten veel te vroeg bij moeders is weggehaald....(nestgedrag)

Daarnaast is het zo dat het veel vaker voorkomt, dat honden katten zogen. Of andere dieren! Je hebt het soms echt nog niet zo bizar gezien.... (ik dus net wel op internet).

Hondenmelk is niet meteen slecht voor de kitten, want er zitten behoorlijk wat voedingsstoffen in die zeer gezond zijn voor een puppy, maar tóch net anders van samenstelling is...maar het kan voor een tijdje geen kwaad.

Je hond is zeer waarschijnlijk gewoon schijnzwanger, hierdoor produceert ze gewoon melk, alsof ze echt zwanger zou zijn. Dit zal zo blijven zolang de kitten wil drinken bij haar. Als die stopt, verdwijnt ook de schijnzwangerschap weer.

Je kunt er niet zo heel veel tegen doen, in mijn ogen kan het niet zoveel kwaad, maar als je het zelf niet wilt, kan je je hond bijvoorbeeld een T-shirt aantrekken, zodat de kitten niet meer bij de tepels kan.

http://www.mainecoon.nl/nl/interactief/forum/showthread.php?tid=31890&pid=732039
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Rieneke1
13 jaar geleden
plus, maar geef het kitten dan nog een tijdje de fles, ze heeft het blijkbaar nog nodig.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja! Goeie, had ik er nog even bij moeten zetten ;-))