Hond in tuin

Hallo,

Ik zou heel graag een hond willen , naar dan moet die in mijn tuin i.v.m geloof. Moslims mogen geen honden in huis omdat dat "onrein" is. Wie heeft hier een alternatief voor? VB: mijn vriend heeft een klein kooitje binnen waar dat hondje amper kan bewegen maar wel in huis dit zou kunnen maar ik vind dat zielig voor het beestje.. Kan die in de tuin ( in een speciale kooi ) en is dat wel legaal? Ik zou blij zijn met ideen van jullie.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.1K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat is toch zielig... Als je een hond wilt moet je die niet alleen nemen omdat je het zelf zo graag wilt; je moet bereidt zijn het hondje het leven te geven dat hij verdient. En dat is niet buiten in een kooi. Doet me trouwens denken aan die reclames over dierenmishandeling. De kooi die jij bedoelt is trouwens een bench en zeker niet gemaakt om een hond de hele dag in te laten zitten. Erg zielig dit, neem alsjeblieft geen hond om hem buiten te laten!! Misschien kan je af en toe de hond van je vriend uitlaten. Heb jij even een hond, en zit dat arme beestje niet de hele dag opgesloten...!

Het beste antwoord

Als jij een heel groot 'erf' hebt waar die hond lekker op mag waken, is er geen enkel bezwaar tegen om een buiten-hond te nemen. Een groot buitenhok met binnen-en buitenruimte waar de hond in en uit kan lopen als hij zin heeft en waar je hem in vast kunt zetten als hij even niet los kan (omdat je bezoek hebt met kleine kinderen die bang van hem zijn bijvoorbeeld) is dan ideaal. En flink veel aandacht en opvoeding van de baas natuurlijk, zodat hij niet vals wordt. Een waakhond kan best het hele jaar buiten als hij maar een plekje heeft waar hij in de winter binnen kan zijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
goed antwoord :)

Andere antwoorden (2)

Alsjeblieft neem geen hond, het zijn sociale dieren en stop je niet buiten in een kooi! En stel het is winter en het vriest -10 dan leeft je hondje niet meer.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ga voor een kat, daarvan weet je dat hij in een kattebak doet, een hond moet echt uitgelten worden, zelf heb ik ook een hond.

Gr. Kristina