Wij hebben een kater van 4 jaar en hebben sinds kort een poes in huis die zwanger bleek te zijn. Kunnen wij er je kitten bijhouden en zo ja een poes o

kan het een poes of ook een kater worden??

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een poes die een nestje krijgt, krijgt meestal meerdere kittens, poezen en katers. Dus misschien is het slim alvast rond te vragen wie er eventueel over een tijdje een kitten wil.
Ben je al bij de dierenarts geweest om te kijken hoe lang ze zwanger is en wanneer de kittens kunnen komen? En weet je wat je dan moet doen?
En is de kater gecastreerd? Anders is de poes straks weer zwanger natuurlijk...

Antwoorden (2)

De grootste kans van slagen heb je als je een dochter houdt. Katers kunnen onderling nog wel eens mot hebben/ elkaar niet tolereren, al gaat het heel vaak goed. Omdat je de kitten van jongs af aan hebt, zal het waarschijnlijk wel goed gaan. Maar het is nu eenmaal eerst afwachten hoeveel kittens je krijgt en of dat meiden of jongens of allebei zullen zijn.
Zodra de kittens (bijna) niet meer bij moeder drinken, kan je moeders laten steriliseren. Doe dit dan ook, want terwijl moeder kittens heeft kan ze alweer zwanger raken, als ze buiten komt. Houd haar dus liever binnen, waarbij ik ervan uitga dat je kater gecastreerd is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Jahoor dat kan. Een poes houden is zelfs beter dan een kater. Want jullie kater wil natuurlijk de baas zijn.