Hoe vangen we een muis?

Net hoorden ik uit de huiskamer ..ja hoor een muis!!
En dat vlak voor het slapen gaan.
Onbegrijpelijk maar waar, wij wonen 13 hoog!! denk je geen muizen te hebben.
We hebben hem niet gevonden, heeft iemand tips, buiten die muizenvallen en korrels, want die heb ik nu niet in huis.
We weten ook niet waar die zit.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
13.2K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
http://nl.wikipedia.org/wiki/Mousehunt
Vermakelijke film over muizenvangen;-)
zondag
14 jaar geleden
Heb je die muis nou gevangen? Ik ben benieuwd.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nou, nee :(
We zijn echt tot in de holst van de nacht bezig geweest om die muis te vangen ( hoe dan ook!)
Op een gegeven moment zat ie in de keuken en hebben we een gedeelte in de hal af gezet zodat hij niet meer terug kon naar de huiskamer ;) Touwtje om de keukendeur, dat, als hij er uit kwam, ik de deur dicht kon trekken. Op een gegeven moment kwam hij uit de keuken, ik trek de deur dicht, zit hij tussen de deur..gatver.
Hij rende toen weer terug onder het keukenblok, vanaf dat moment hebbben we hem niet meer gezien :(
Misschien ruik ik hem straks wel..
zondag
14 jaar geleden
Rot voor jou maar ik lach me suf omdat het me aan MIJN muis herinnert. Die is ook onder het keukenblok gaan wonen en kwam daar nooit meer vandaan; alleen om iets te snaaien dus. Na een maand nam ik die kat die hem vakkundig het hoekje heeft omgeholpen. Kan je niet een kat van iemand lenen of van het asiel?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nou, ik denk niet dat hij er nog is.
We hebben vanaf het laatste moment onder het keukenblok tot nu, niks meer vernomen van muis..:(

Het beste antwoord

je kan een emmer neerzetten met iets heel lekkers er in, brood met pindakaas bijvoorbeeld.
een plankje schuin tegen de emmer zetten, en met een beetje mazzel zal de muis er in springen, en hebbes!
zo ving ik vroeger m'n hamster als hij weer eens ontsnapt was.
succes!
Rieneke1
14 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

Je kunt hopen dat de muis gewoon even verdwaalt was en zelf weer vertrekt...

En anders moet je vooral alles in de gaten houden wat eetbaar is. Tot en met je paspoorten aan toe...

Maar nu op dit moment op zoek te gaan naar een muis is hetzelfde als te denken dat 13 hoog 130 cm boven de straat is...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Tja, daar zit je dan, zelfs op de slaapkamer kan hij zitten, alles staat los.. yheg..
Bedankt voor het meedenken op dit late tijdstip +1
Ik denk dat het dan wel heel lastig wordt, zonder vallen en zonder korrels. Er zijn natuurlijk meer methoden, misschien is op de een of andere manier lokken gecombineerd met een geïmproviseerde val iets? Je zou bijvoorbeeld een leeg aqarium ondersteboven neer kunnen zetten over het aas met aan een kant een tijdelijke ondersteuning met een touwtje, komt de muis op het aas af dan trek je met het touwtje de ondersteuning weg, waardoor het gewicht van het aquarium zorgt dat de muis gevangen zit. Niet voor lang natuurlijk daarna zul je er nog wel iets mee moeten doen. Ook vereist dit natuurlijk dat je bepaalde zaken wel in huis hebt.

Bij gebrek aan dit soort mogelijkheden toch even wachten tot morgen en dan iets kopen om gerichter te werk te gaan.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Jammer, laat ik nou net geen aquarium in huis hebben :)
bedankt voor het n\medenken +1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zie , ik raak al helemaal van slag..hierboven moet natuurlijk meedenken staan :)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat vermoedde ik al.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Valt het zo op dan?
Doe ik nog zo mijn best :)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het viel niet overdreven op hoor, maar het was me desondanks wel opgevallen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Goed van jouw, zo laat nog op de avond :)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Vroeg in de ochtend zou ik eerder zeggen. Ik had eigenlijk al op bed moeten liggen, maar dat zal ik zodadelijk rechtzetten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Staat je bed scheef dan?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja, mijn bed staat 's ochtends altijd scheef, zodat ik 's avonds wat te doen heb.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
hi hi :))
Op dit moment heb je niets aan mijn antwoord, maar morgen als je dingen gaat kopen misschien wel. Ik had nl hetzelfde probleem; ineens een muis in huis. Zag hem af en toe over het aanrecht en gasstel sprinten. Kocht zo'n ouderwetse klapval die hem zijn nek moest breken, maar daar trapte hij niet in. Kocht toen zo'n langwerpige val met schuifje dat dicht moet vallen als hij naar binnen is gegaan. Kaas erin; niks. Chocolade erin; niks. Hij ging er nooit in. Had kennelijk genoeg te eten, hoewel ik alles achter slot en grendel hield. Uit wanhoop heb ik tenslotte een kat uit het assiel geadopteerd. Ik houd van katten, maar had er toen geen. De tweede dag dat ik die kat had heeft hij de muis voor mijn eigen ogen gegrepen en ( na zijn uitgebreide kat en muisspel) gekild.

Ik ben bang dat je je huis in ieder geval deze nacht nog met dat vervloekte beest moet delen. Sterkte dus; we leven met je mee.
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Oke , het huis wil ik wel delen..één nachtje, maar niet het bed Blheee.. :(
zondag
14 jaar geleden
Is tie zóóó brutaal dan? Getsie! ;-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
kwee nie..heb um nog niet ontmoet.
Jaag hem onder de kast en zaag de poten er onder vandaan.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja hm hm..En de muis als suporter..
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1
In dit geval kun je beter jezelf aanpakken - ik bedoel, zó erg is het niet dat er een muis rondscharrelt. Hij zal echt niet bij jou in bed kruipen hoor!

Ga daarna eens na of je buren hebt die, al wonen ze op 12, 13 of 14 hoog, veel konijnen houden, of kippen, of wat dan ook. Zulke beesten moeten gevoerd worden, en dat voer ligt dan overal - heerlijk voor muizen. Als dat het geval is, zul je last van muizen blijven houden.

Als dat niet zo is, was de muis waarschijnlijk verdwaald, en zie je hem nooit meer terug.

En anders: oppas spelen voor een kat als het baasje op vakantie is.

Of korrels strooien. Heb ik ook moeten doen. Kostte me twee grote zakken korrels, die muizen bléven ervan vreten. Maar opeens waren ze weg.

Verder: alle etenswaren goed afgesloten wegzetten. Muizen kunnen alles openknagen, maar met zo'n stevige plastic box hebben ze toch iets te veel moeite. Ten eerste is het wel zo fijn als je weet dat ze niet aan je eten knagen, ten tweede dwing je ze op die manier van jouw korrels te eten, omdat er niets anders voor ze is.

Kijk ook hoe ze je woning in en uit kunnen komen. Sluit alle mogelijke doorgangen af, liefst met metaal of dik plastic. Je zou zo'n rol tuingaas kunnen kopen, als je dat een paar keer vouwt komt er geen muis meer door.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@rota.., klopt, mijn bejaarde onderbuurvrouw legt altijd brood en kaas en allerlei restjes op de balustrade voor de meeuwen en vogels. Dat is haar lust en haar leven, vertelden ze mij eens.. :(
Maar, we gaan hier binnenkort weg (al is het een schit-te-rend apartement)
We huren hier tijdelijk, ivm de verkoop van onze andere woning.
Katten, nee daar is mijn mannetje allergisch voor..
Hij is nu korrels halen, ik wil hem voor de vakantie toch wel uit huis hebben. ( de muis dan hè ) :))
+1
Wij wonen vlak bij een boerderij dus regelmatig hebben we een klein nieuwsgierig gastje binnen, vooral als het buiten koud is en binnen lekker warm. Het kan totaal geen kwaad, zolang je maar zorgt dat er absoluut niks eetbaars binnen zijn bereik ligt, dus alle etenswaren goed afgesloten opbergen, geen restjes laten slingeren (vergeet de fruitmand niet) en de vuilnisbak legen. Dan gaat-ie vanzelf op zoek naar een beter plekje, dat er in een flat ongetwijfeld zal zijn.

Een kat in huis hebben doet overigens wonderen ; dan zie je er bijna nooit één, en zeker niet lang. Zelfs als het een kat is die geen flauw benul heeft hoe die in vredesnaam een muis zou moeten vangen die niet in een blikje zit ; de geur is vermoedelijk voldoende.

Pas als het huis vergeven is van de muizen, je vindt overal muizenkeutels en de muizenurine loopt langs je muren dan heb je vermoedelijk ergens een nest en kun je beter de ongediertenbestrijding bellen. Dan heeft een valletje zetten ook geen zin meer. Maar gelukkig loopt dat niet zo'n vaart. Je hoeft dat enkele muisje niet te vangen ; het zal vanzelf vertrekken of als hij niet wegkan (lijkt me sterk) verhongeren als er niks te eten is.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
We hebben inderdaad alle etenswaren goed op geborgen.
En de tip vd fruitmand was ook goed, niet aan gedacht.
+1
Ik heb van alles geprobeerd, vallen voor levend vangen, klapvallen, gif. Met een webcam heb ik ze kunnen filmen...ze weten hoe ze het aas uit de val moeten vreten zonder dat die dichtklapt...en zelfs hoe ze dat moeten doen bij een val die wel dichtklapt (van opzij en gelijk achteruit springen) Ten einde raad heb ik uit Belgie muizenlijm meegenomen. Je smeert het op karton en legt het op een plek waar de muizen langslopen. Dan zitten ze vast. Uiterst onaangenaam...maar het enige dat in dit geval werkte.