wat zijn de risico's van het laten castreren van een rat?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (4)

Risico dat ie geen nakomelingen kan veroorzaken
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Haha geweldig!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
M.i. is een risico dat de castratie van de rat NIET lukt, dus dat het dier nog vruchtbaar is.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bij castratie worden de ballen volledig verwijderd en is er dus geen enkele mogelijkheid dat de rat nog vruchtbaar is. Want het geen dat zaad produceert is helemaal weg genomen.
De risico's zijn net als bij andere dieren en mensen dat ze de narcose niet overleven. Maar tegenwoordig (als je een goeie dierenarts kiest) is dat risico ook te verwaarlozen. Waar de dierenarts veel aandacht aan moet schenken is de nazorg, of het dier niet te koud word en of het gaat eten. Maar elke dierenarts (die ratten opereert) weet dat en zal goed voor de patient zorgen. Geen zorgen maken dus. Kan altijd dat hij de narcose niet haalt maar dat kan bij mensen ook, dat is gewoon het 'risico' van narcose.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Ik zou de mijne willen laten castreren, zodat ik hem bij mijn vrouwtjes kan zetten. Of is dat ook geen goed idee? Wat vind je?
Groetjes!
Idd dat de rat er in blijft (narcose) en misschien verandert hij van karakter,omdat het invloed heeft op de hormoonhuishouding. of dat ten goede of ten kwade is moet je afwachten. En hij zal anders gaan ruiken misschien,weet ik niet zeker.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Narcoses zijn een groot risico voor een rat,ik heb ze 10 jaar gefokt en dus de nodige verloren door een operatie,al dan niet voor een castratie !!
Waarom wil je in hemelsnaam je rat laten castreren ????
Dat veranderd niets hoor ;-)
Als je het doet vanwege de urinegeur zou ik eerst maar eens andere bodembedekking proberen en neem van mij aan dat je dan over moet stappen op de kattenbak houtkorrels,die absorberen als de beste en ruiken heerlijk fris !!
Geef geen hooi,stro,watten of papier/krantensnippers want daardoor gaat de kooi juist stinken.
Geef ze in hun huisje een oud stuk t-shirt wat je elke dag kan vervangen,zo hou je de koo het schoonst.
Heb je meer vragen over ratten en het houden van ratten,stel je vragen gerust,na 10 jaar fokken weet ik genoeg over deze heerlijke knagers :-)