hoeveel kippen op 12 vierkante meter

Hallo, we willen graag in de tuin wat kippen nemen. Het liefst wyandotte krielen, de ruimte is 12 vierkante meter. Hoeveel kippen kan je daarin houden?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
3.9K

Antwoorden (3)

2 kippen passen op 1 a 4tje
een a 4 tje is 21cm bij 29.7cm
dus 1200/ (21 x 29,7 ) = ans
ans x 2 = antwoord
is het gemiddelde ruimte voor een leg batterij kip
...al is dat wel heeeeel zielig
dus ik zou zeggen 6 kippen op 12 meter
dat is wel een mooie verdeling

Toegevoegd na 6 minuten:
ps ik kom steeds op een antwoord van 1 , nog wattes hoe kan dat ? wat is er fout aan de som ?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wie de kippen optimaal van de beschikbare ruimte wil laten genieten, moet de ren of uitloop voldoende groot maken. Minimum 2, liever 5 vierkante meter per kip geeft de dieren de ruimte om hun poten te strekken.
Is je tuin voldoende groot, wees dan wat guller.
Dus kan je maximaal 4 à 6 kippen houden op 12 vierkante meter.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Indien de ren niet is afgedekt van boven, een stuk of 5, meer niet en dan krijg je op den duur toch nog problemen, doordat de grond vast wordt gelopen en de kippenpoep.
Bij veel regen slaat de grond dan dicht en wordt het modderig.
Omspitten helpt weer een poosje.
Maar je kunt in de ren ook afgevallen bladeren gooien in de herfst, of een laag met gemalen boomschors.
Dus het is ook afhankelijk met wat je met de ren zal gaan doen.
Is de ren wel overdekt, dan heb je nooit geen modder, maar ook dan zou ik geen groter aantal kippen nemen.