Wat een een goed/veilig halsbandje voor de kat die ze niet verliezen?

Mijn katten verliezen nog al eens hun halsbandjes. Op zich geen drama, maar er zit dan ook nog zo'n dure penning met adres aan. Zonde van het geld!
Wie weet er een veilig bandje wat ze niet snel verliezen? Ik gebruik graag een penning (ze zijn al gechipt) omdat voor mensen erg makkelijk afleesbaar is. Op het bandje schrijven is niet lang leesbaar.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
4.4K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wat is een goed/veilig halsbandje.... moet dat natuurlijk zijn
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik heb ook een kat, waar ik al tig bandjes voor gekocht heb. Het is zinloos bij haar, dus ik heb het nu maar zo gelaten. Ze is in elk geval gechipt denk ik dan maar.

Het beste antwoord

als medewerkster bij de dierenambu kan ik wel zeggen dat er eigenlijk geen veilige bandjes bestaan.
je hebt bandjes die bij het minste of geringste losschieten, maar die verliezen ze zo vaak, dat je die wel per gros kan inkopen.
bandjes zonder elastiek kunnen ze zich aan verhangen.
bandjes met elastiek kunnen ze hun onderkaak achter krijgen, of kunnen onder hun oksel vast komen te zitten, met de meest vreselijke wonden als gevolg.
Rieneke1
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja inderdaad,ik heb dit vaker gehoord.
Beter is om helemaal geen bandje om te doen vanwege de vele ongelukken die ermee gebeuren.
Als je kat gechipt is,waarom dan nog een bandje?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Maria16, dat zegt ze toch al in de vraag: "Ik gebruik graag een penning (ze zijn al gechipt) omdat voor mensen erg makkelijk afleesbaar is."
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
tsja, het is dus kiezen tussen twee kwaden. Dan koop ik liever maar weer een nieuw bandje. Dat is minder erg dan een gewonde kat!

Andere antwoorden (3)

Je hebt ook van die kokertjes met een briefje erin. Die zijn maar een paar euro en goed leesbaar.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
het fijne van een penning vind ik dat mensen dat heel makkelijk lezen. als je een kat ziet lopen, ga je toch minder snel een kokertje los peuteren. Bovendien moet je die ook nog met loctite (of de goedkope oplossing: nagellak) vastzetten, omdat ze anders alsnog het schroefgedeelte (en het briefje) verliezen.
Er zijn halsbandjes die een stukje elastiek er tussen hebben. Daaraan kan dus ook je penning hangen. Grote voordeel van deze bandjes zijn dat je poes zich niet kan ophangen als ze er achter blijft hangen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
je hebt ook hangertjes met een briefje en daar staat zijn naam, adres, telefoonnummer in, en een veilige halsband is een halsband die niet snel maar wel makkelijk afgaat! anders kan je kat stikken als hij bijv. over een schutting heen gaat, dan kan hij blijven hangen aan zijn halsband!!!