Hoe herken je een gebroken poot bij een pup ?

Onze pup is in zijn slaap van de bank afgegleden terwijl wij 1 tel niet oplette. Nu loopt hij ontzettend mank. De eerste paar stappen met Hevig gepiep. Nu piept hij niet meer maar loopt wel erg moeilijk. Had op internet gelezen dat het een verstuikt kan zijn en er een nat verband op moest doen en strak vast maken zodat hij het gewricht niet meer kan bewegen. Heb dat dus net gedaan. En nu loopt hij wel iets makkelijk. Morgen sowieso even naar de dierenarts. Maar ben even benieuwd of het gebroken kan zijn.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
3.7K

Het beste antwoord

als hij de poot nog kan gebruiken, al is het minimaal, is hij waarschijnlijk niet gebroken.
wel is het duidelijk dat je pup veel pijn heeft, dus niet zelf gaan klooien met verbanden aanleggen, en niet morgen naar de dierenarts gaan, maar vanochtend gaan, zodra de dierenarts praktijk heeft.
Rieneke1
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Of het gebroken is kan alleen een dierenarts beoordelen,vaak d.m.v. een rontgenfoto,maar ik zou zeker niet tot morgen wachten en vandaag nog gaan.