mogen konijnen banaan eten?

ik gaf mijn konijn een mini stukje banaan en hij vond het heel lekker. ik durfde hem niet meer te geven omdat ik bang was dat het slecht is voor konijnen.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
15.2K

Antwoorden (3)

Groente en fruit mag je ze altijd geven! Pas alleen wel een beetje op met tauge;)
Wij hebben een hamster die alles eet. Appel, banaan, ananas, sinaasappel etc, maar ook biscuitjes, wafels, vla, ontbijtkoek, vindtie ook erg lekker, je moet dan alleen wel zorgen dat je konijn/huisdier echt voldoende beweging krijgt, en dat krijgt die van ons ook.
Overigens zit in voer ook vaak ietsvan (gedroogde) banaan
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Vla, biscuitjes, wafels, ontbijtkoek etc. kun je konijnen beter niet geven. Zullen ze misschien wel lekker vinden, maar het is erg slecht!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ach, ik ga er van uit dat droge biscuitjes minder erg zijn dan bijv. boterkoek, om maar wat extreems te noemen. wij laten altijd het kapje (laatste boterham) van het brood uitdrogen, en daar krijgen ze dan om de dag een stukje van 3 x 3 cm van. vinden ze heerlijk
Hij mag wel banaan maar weinig.
In de bron alles wat hij mag eten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Banaan bevat veel kalium, een overmaat aan kalium kan hartproblemen geven. Slechts een paar keer per week een plakje banaan is dan ook meer dan genoeg.

Fruit mag alleen zeer matig gegeven worden i.v.m. met de suikers die het bevat. Teveel suiker kan grote darmproblemen geven. Dus per dag niet meer dan 1 aardbei of 1 kers, een partje appel enz. Fruit moet op dezelfde manier opgebouwd worden als groente. Een konijn mag appel, peer, banaan, aardbei, enz., eigenlijk alles wat hij lust, met schil en al. Maar met een klein stukje beginnen de eerste dag! Geen appelpitjes, want die zijn giftig.