mijn hond is onlangs getest op allergieën, nu is hij allergisch voor pollen, grassen en mijten. Hij stinkt enorm. (zurig) Wat kan dit zijn?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.1K

Het beste antwoord

Een sterke lichaamsgeur komt vaker voor bij zeer allergische honden. Vaak geven allergieën huidproblemen. De huid wordt hierbij gevoelig voor ontstekingen, schimmels en gisten. Vooral gisten kunnen een enorme vieze lucht afgeven.
Als je hond zo uitgebreid getest is, dan zal de dierenarts je ook wel hyposensibilisatie hebben voorgesteld? Dan krijgt je hond volgens een opbouwend schema de stoffen waarvoor hij allergisch in kleine hoeveelheden toegediend. Met onderhoud van 1x per maand. Ik zie erg goede resultaten in de praktijk. Het gaat om kleine injecties onder de huid die door de eigenaar zelf of de dierenartsassistente toegediend worden.

Om de huidproblemen veroorzaakt door de allergie aan te pakken is meestal een combinatietherapie nodig. Van onder andere antibiotica (tegen de huidontsteking), corticosteroiden (om de afweerreactie van de huid af te remmen) en shampoo's/lotions om de schimmels en gisten weer op een normaal niveau te krijgen. E.e.a. luistert allemaal vrij nauw. Beste kan je dit bespreken met je dierenarts.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Dat zal niets met zijn allergie te maken hebben maar met het regenachtige weer nu.
Alle honden gaan stinken als ze nat zijn geworden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
een hond heeft altijd een luchtje ja, maar geloof mij dat een hond met een huidinfectie echt vreselijk kan stinken en er echt een andere oorzaak is dan een beetje water op de vacht. (heb hier mijn ervaringen mee, en het is heeeel wat anders als je het over deze geur of zeg maar 'meur' hebt)
In plaats van allemaal medicatie aan je hond te geven, zou je ook eens kunnen kijken naar de voeding van je hond. Een voeding op basis van zalm & rijst werkt vaak ontzettend goed voor een hond met een huidprobleem!