De slachtwijze is bijzonder omstreden. Bij de kikker worden levend de poten uitgetrokken, omdat men denkt dat het vlees zo lekkerder blijft.

Kikkerbil is een stuk vlees van het bovenbeen van een kikker. Het is te vergelijken met de drumstick van een kip, maar is kleiner en volgens kenners ongeveer gelijk van smaak.
Meestal wordt door de grootte het verkleinwoord, kikkerbilletje gebruikt. Het wordt over het algemeen als een delicatesse gezien.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Voor de kikkerbillen worden de poten afgehakt en worden ze levend in een ton gegooid. Als de ton vol is wordt die weg gezet de kikker sterven dan vanzelf wel.

Toegevoegd na 9 minuten:
Ook hier staat het naast dat ik het zelf gezien heb en dus nooit meer kikkers eet net als nooit meer haaienvinnensoep zal eten
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Echt! Geloof ik niet! Dat verhaal is veelste zielig
ronron1212
12 jaar geleden
Het is dus echt waar
In Brazilie kweken ze stierenkikkers voor het vlees. Dat zijn vrij grote kikkers. Die slacht je door ze een tijdje in een bak met ijs te doen, dan worden ze traag en verdoofd. Vervolgens snij je ze de keel door en verwijder je de ingewanden.