Waarom miauwt mijn kat zo raar?

Mijn kat miauwde voorheen altijd erg hard en ook lang. Echt een langerekte miaaaauuww! Sinds een week of twee miauwt hij heel gek. Net een lammetje zeg maar..het hapert heel erg en er komt weinig geluid uit. Het klinkt heel vreemd. Wat zou hiervan de oorzaak kunnen zijn?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
11.5K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik kan me aardig in het antwoord van Wiccalife vinden, maar doet de kat langer over het eten en is 'ie wat slomer dan voorheen? Zie dan het antwoord van Siska en mijn reactie daarop.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee de kat is niet slomer en zijn eten is nog steeds binnen 5 seconde op ;)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
haha, gelukkig maar dan! Ik heb er ook zo'n schrokop tussen lopen met z'n dikke pens. :-) Maar dan heeft mijns inziens Wicca het bij het goede eind.

Het beste antwoord

Misschien heeft hij wel een keelontsteking. Is hij voor de rest levendig?
Als de miauw ineens anders klinkt dan voorheen, kan je best informeren bij de dierenarts en je kat goed in de gaten houden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Mee eens. Mijn kat precies hetzelfde. Reageerde sloom, deed extreem lang over het eten (normaal alles op in 1 schrok) en had een bijna geluidloos mauwtje. Bleek keelonsteking te hebben.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
vaak kwijlen ze er dan ook nog wat bij en spinnen lukt dan niet goed, gaat gelijk over in een slik/kuchje/raar miauwtje
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@ wicca, okee, dat wist ik nog niet. Bedankt!
Rieneke1
12 jaar geleden
dat was ook mijn eerste idee, +

Andere antwoorden (2)

Doet mijn kat ook, hoe oud is ie? Mijne is al oud dus t kan ouderdom zijn
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hij is pas 1,5... :(
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dan weet ik nu zeker dat mijn antwoord klopt! Dit is die leeftijd dat ze dat gaan doen.
Het kan zijn als je kat een poesje is dat ze krols is geworden, dat is de tijd van het jaar nu ook zeg maar.

Dit geld ook voor katertjes trouwens, vooral katertjes die altijd binnen zijn en nooit naar buiten gaan. Dan laten ze Horen aan andere katers dat dit hun terrein is en ze ruiken en horen krolse poesjes dwars door de muren en ramen heen en die gaan ze dan roepen.

Onze pleeg poes met jongen mauwt ook heel grappig als ze haar kindertjes roept, dat klinkt als een prrr mauwtjes, heel schattig!

Toegevoegd na 3 minuten:
(is de jouwe een "jeweetwel kater"?)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hahah! Ja, het is een 'jeweetwel kater' :P
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hij gaat trouwens wel altijd naar buiten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dan nog gaan ze dit gedrag vertonen door alle geurtjes die ze opvangen. Een poesje zal geen echt krols gedrag meer gaan vertonen, maar een kater nog wel. Denk maar aan de sproeiende jeweetwel kater.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wat is een jeweetwel kater? Jullie maken mij nieuwschierig hihi
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
hihi, dat is een benoeming uit jan, jans en de kinderen. Die rooie kater was gecastreerd maar niemand mocht dat woord in de mond nemen, voor al die hond niet dus zeiden ze altijd die jeweetwel kater.