Knagende cavia?

Mijn cavias knagen steeds aan hun plastic nachthokje. Wat kan ik daar tegen doen? Azijn helpt niet want dat vinden ze juist lekker. Als ze vaak knagen haal ik het hokje eruit en zet er een ander hokje van brood in. Is dit de beste manier of niet?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.1K

Het beste antwoord

Mijn ervaring is dat het gewoonte is en verveling. Even geen nachthokje in de kooi en lekker veel hooi geven doorbreekt het patroon. Na 2 weken oid kun je proberen een (ander)nachthokje terug te zetten. Helpt dit niet:er zijn ook nachthokjes van stro te koop. Het knagen is dan een minder irritant geluid.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

ik ben geen caviadeskundige, maar ik weet wel dat je een alternatief moet bieden als je bepaald gedrag niet wenselijk acht.
bij de dierenspeciaalzaak hebben ze knaagtakjes te koop, bied die eens aan.
brood lijkt me iets om keihard uitgedroogd en met mate te geven, dus niet iets om een hokje van te maken.
Rieneke1
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het is al een hokje uit de dierenwinkel maar dan volledig eetbaar
Rieneke1
12 jaar geleden
toch lijkt me dat geen volledig voer, maar meer iets wat je een heel enkele keer geeft, als extraatje.
ik zou echt voor de knaagtakken uit de dsz gaan.
Geef je cavia's wilgentakken om op te knagen,grote kans dat ze er dan mee op houden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Geeft ze eens een tak van de appelboom of een andere fruitboom te knagen.
Er zijn ook knaagstenen voor cavia's
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Koop of maak van hout een nachthokje en laat ze niet alleen zitten. En wilgentakken vinden ze ook fijn.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je hebt een bepaalde soort kalkachtige steen, die in konijnen en cavia hokken worden neergezet voor bijvoorbeeld om aan de knagen of de nagels aan te slijpen. Soms zit er voedsel in verwerkt.
Deze zijn in een dierenwinkel te koop