Zijn vlooien bij honden en bij katten de zelfde vlooien?

Ik heb een hond te logeren die net met heel goed aanbevolen anti vlooienspul is behandeld. Nu krabben mijn poezen en de hond alle drie en heb ik bij de poezen geen vlo gezien en bij de hond er al 12 gevangen.
Ik vermoed dat ze ergens van overspringen. De poezen zijn buitenpoezen en krijgen ook antivlo toegediend.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
13.7K

Het beste antwoord

Hondenvlooien en kattenvlooien zijn verschillend.
Een hondenvlooi kan misschien een keer per ongeluk op een kat belanden en omgekeerd, maar daar zullen ze dan niet lang blijven.
Hondenvlooien zijn iets groter, zo kun je ze onderscheiden.

Toegevoegd na 30 seconden:
De eerste afbeelding is een hondenvlo, de tweede een kattenvlo.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
dit is juist. +1

Andere antwoorden (2)

Er is wel verschil tussen vlooien onderling, er zijn honden, katten en zelfs mensenvlooien maar ze discrimineren niet qua bloed.
Je kan zelf ook door een kattenvlo worden gebeten.
Kattenvlooien komen het meeste voor en zijn moeilijk te bestrijden omdat ze al gauw resistent zijn tegen bepaalde middelen. Een hondenvlo is groter dan een kattenvlo maar die zie je stukken minder. Over het algemeen zijn het allemaal kattenvlooien
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Er bestaat niet een kattenvlo of hondenvlo die zijn hetzelfde.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Oeps je hebt gelijk sorrie
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Beetje jammer van dat minnetje, platje aangezien het gewoon een goed antwoord is.
+1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik weet het......
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Helemaal goed antwoord ; ook de meeste honden hebben gewoon kattenvlooien. Plusje van mij.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
goed antwoord+1
de vlooien die in nederland op onze dieren en soms ook op onszelf zitten zijn kattenvlooien. Waarschijnlijk springen ze op de hond over. Ik denk dat het belangrijk is dat je de omgeving vlovrij gaat maken. De katten zijn buitenkatten maar komen wel binnen. Ze besmetten zo de hond. De vlooien die op de hond zitten gaan wel dood door het antivlooienmiddel, maar de hond is de enige die aldoor in huis is en alle uit het ei komende vlooien pakken dus gelijk de hond. De vlooien leggen eieren op de ligplekken van de dieren en in alle kieren en naden van je vloer. Als je een houten vloer hebt zijn ze moeilijk te bestrijden als je tapijt hebt is het vrijwel onmogelijk. Ik had eens een vlo op mijn sok, ik zette daar de losse stofzuigermond vacuum op en liet dat flink doorgaan. Toen ik de stofzuigermond weghaalde zat de vlo er nog. Dit gebeurde bij de buurvrouw, waar ik de kat in hun vakantie verzorgde. In de keuken zat een naad tussen het aanrecht en de houten vloer, en daar zag ik de vlooien echt in dansen. Uren ben ik daar beziggeweest met de stofzuiger en omgevingsspray en de kat zelf. Vlooien zijn dus supersterke rotbeesten. En al gebruik je een goed vlooienmiddel, eerst wordt het dier gestoken en de jeuk is er dan al. Heel veel sterkte!