waarom likt mijn hond zoveel om zijn bek?

Mijn hond likt voortdurend de hele dag door om haar bek. heeft de hele dag vers water staan en eet en drinkt normaal.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
23.6K
jodyenboyke
12 jaar geleden
Heb je al gekeken in de mond en rond de mond? Iets tussen de tanden of tandvlees. Maar ook bijv. een teek rond de lippen.

Antwoorden (3)

Onderdanige honden likken vaak aan de bek van andere honden en/of aan onze mond. Wanneer ze daar echter niet bij kunnen, likken ze hun eigen bek of neus met als doel hun onderdanigheid te tonen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hij kan ook last van zijn tanden hebben. Misschien een goed plan om naar de dierenarts te gaan voor een check.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ja het kan inderdaad onderdanig gedrag zijn maar ook overspronggedrag dat hij eigenlijk niet zo goed weet wat hij moet doen