ik heb een egel in de tuin wat nu?

ik heb een egel in de tuin en in mijn tuin is geen eten te vinden mag je egels ook konijnenvoer geven
en met handschoenen oppakken?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
5.7K

Antwoorden (8)

Die egel vind in jouw tuin ook wel slakken ed. hoor, maar je geen zorgen. Egels eten ook wel kattenvoer, maar het beste laat je de egel gewoon met rust.

Als je denkt dat de egel beter in het park kan zijnkan je hem voorzichtig oppakken met handschoenen en in een doos zetten -> naar een parkje brengen. Maar het beestje weet zelf ook prima wat goed voor hem is.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
waarom zou je het beestje op willen pakken?
beter laat je het diertje met rust.
egels eten geen konijnenvoer.
je mag hem gerust wat bijvoeren, maar geef dan kattenvoer, of bruin brood met een flinke lik pindakaas.
Rieneke1
12 jaar geleden
Dat is niet nodig,hij gaat wel naar een andere tuin waar wel eten is. Er is eten genoeg nu. En oppakken is ook niet nodig, het is geen knuffeldier, hij zal alleen maar bang worden. Laat hem gewoon met rust.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Egels zijn dol op slakken en slakjes en kevertjes, dus ik denk wel dat hij genoeg te eten heeft. En ik geloof dat ze het fijn vinden om met rust gelaten te worden. Het liefst liggen ze in een stapel dode bladeren en takjes om de winter door te komen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
de egel is een intelligent dier. in deze tijd zie je ze overal.
nooit voeren of oppakken maar gewoon hun gang laten gaan. binnen een week zijn ze verdwenen. ze eten insecten en die zijn in uw tuin volop te vinden. zo niet dan had ie al lang een andere plek gezocht om te fourageren.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De egel oppakken is niet toegestaan, mag dus niet, is ook nergens voor nodig.

Bijvoeren enkel met kattenvoer.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Is dat een wet dan dat dat niet mag? -.-
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Flora- en faunawet.
geef em wat melk vinden ze lekker
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
geef in ieder geval nooooooit melk daar gaan ze dood van (heel slecht voor de darmen)
gewoon met rust laten.