Iemand ervaring met een kat die enorm rochelt en de een afhangende bek heeft? Lees a.u.b. omschrijving van vraag?

Onze kat van bijna 19 jaar hebben ze pas geleden medio 10 September een tand getrokken en ze hebben tandsteen verwijderd.
Ze is goed opgeknapt door de antibiotica.
Alleen rochelt ze enorm ze heeft haar tong een beetje of half uit haar bek hangen en de linkse helft van haar bek hangt soms naar beneden of de bek hangt compleet een stukje open.
Ze maakt een enorm lawaai maar verder is ze toch heel alert en spint ook regelmatig .
Maar dat rochelen dat vinden wij wel heel vreemd.
In haar bek is er niets te zien en eten drinken en naar de bak gaat allemaal prima.
Ze heeft wel een nierziekte maar daar krijgt ze Fortekor voor.
Wie herkend dit?

12 jaar geleden
3.1K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dierenarts?

Het beste antwoord

Ik had ook een kat die dit deed, ik ben er mee naar de dierenarts gegaan. De dierenarts zei dat het heel veel verschillende dingen kunnen zijn. Beter is het gewoon als je naar de dierenarts gaat. Dan weet je het altijd zeker!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Hangt haar tongetje aan de kant eruit waar de kies is getrokken ? dan is dat logisch hij wordt daar niet tegen gehouden.
Het rochelen kan misschien te maken hebben met toch wat slijm of oud bloed wat in longen is achtergebleven,heeft misschien voor kleine infectie gezorgd,wat net niet met die antibiotica is verholpen.
Ik zou voor de zekerheid even naar de DA gaan,hoef je in ieder geval niet meer ongerust te zijn.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Morgen direct contact opnemen met de dierenarts!
Dat het tongetje uit de bek gaat hangen zien we vooral bij katten waarbij 1 of meer hoektanden zijn verwijdert. De hoektanden houden de tong op zijn plaats. Dit hoeft dus niet verontrustend te zijn.
Echter, een kat die zijn bekje open laat staan en rochelt heeft het benauwd! Mogelijk zijn er tijdens de gebitssanering nare bacteriën in de longen terecht gekomen en heeft je kat een luchtweg- of longontsteking. Een gebit met tandbederf bevat erg nare bacteriën die tal van problemen kunnen veroorzaken. Zeker bij een oudere kat, die meestal een lagere weerstand heeft, kunnen deze nare infecties veroorzaken.
Niet wachten, maar direct contact opnemen met de dierenarts. Deze zal waarschijnlijk andere antibiotica of een langere kuur voorschrijven.