Volgens mij niet. Kool is slecht voor de darmpjes van een konijn.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja dat kool slecht was wist ik. Maar bladeren volgens mij niet.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ja hoor. sla moet je wel mee uitkijken. door het hoge vochtgehalte kunnen ze diaree krijgen.
Ja, ze mogen het wel maar niet te veel want dan krijgen ze diarree!!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
"Met koolsoorten moet je altijd voorzichtig zijn, daar kan een konijn heel snel gasvorming van krijgen. Dus van de koolsoorten beter alleen broccoli (heel weinig!), bloemkool (heel weinig!) en 's winters boerenkool geven. Op boerenkool zijn de meeste konijnen erg gek. Nogmaals: zoveel mogelijk gevarieerde groenten tegelijk geven, dus boerenkool enz. erbij en niet alléén maar."

http://www.konijnen.nl/voer/groenvoer.htm

Daarnaast vraag ik me af of ze het überhaupt lusten. Mijn vorige konijn draaide zich subiet om als je daar met bloemkoolbladeren mee aan kwam zetten en ook mijn huidige Rakkertje wil ze niet.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
eeh.. ja, mijn dwergje heeft korte oren (maar net iets te lang voor de fokker die hem verkocht. Meneer was niet geschikt genoeg voor shows en tentoonstellingen)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
He? Nee, ik heb het absoluut niet over een kat. (ik ben niet zo'n kattenpersoon)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Maar bloemkool is toch wel iets anders dan bloemkoolbladeren??
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja, maar bloemkool en bladeren schijnt hetzelfde voor te gelden:
"Bloemkool + bladeren -weinig ivm gasvorming" http://www.konijnenforum.nl/viewtopic.php?f=10&t=20
nee beter van niet ze krijgen last van hun darmen erdoor, beter is geen kool te geven.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als er geen enkele verkleuring te zien is aan het blad kan je ze het geven, bij de minst of geringste verkleuring kan het bloemkoolblad dodelijk zijn voor het konijn.

Koolsoort vormen tijdens het afsterven blauwzuur, een gif dat zeer dodelijk is.