Blauwe plekken pijn zonder blauwe plek hoe kan dat?

Het voelt als een blauwe plek maar dan zonder (zichtbare) blauwe plek.

Als je op een huidplekje op de arm, been, schouder drukt wrijft of krabt voelt dat plekje aan alsof er een blauwe plek zit, zo pijnlijk. Maar er is niets te zien. Is dit een onderhuids probleem of speelt er iets anders?

Wie weet wat het kan zijn?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
98.7K

Het beste antwoord

Vaak is het pijn bij de aanhechting van de (spier) pees aan het bot. Dit kan door overbelasting komen of door bv. fibromyalgie. Als de pijnlijke plek op een gewricht zit kan het ook een slijmbeursontsteking zijn die meestal door overbelasting van het gewricht wordt veroorzaakt.
Slijmbeurzen zitten in en rond een gewricht en dienen als schokdempers. In en rond het kniegewricht zitten er 13.
Pijn kan ook veroorzaakt worden door een beklemming van een zenuw a.g.v. verschoven wervel of h.n.p. van een bepaalde tussenwervelschijf (discus intervertebralis).
Bij de knie kan de pijn ook komen door een probleem met een meniscus. DUS: als je wilt weten waar de pijn vandaan komt moet je het uit laten zoeken door de dokter. Succes!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Het kan gaan om neuropatische pijn. Dat is een vorm van chronische zenuwpijn waarvan de juiste oorzaak nog niet is achterhaald. Een prikkel op de huid die normaal als licht wordt ervaren is dan ineens erg pijnlijk. Als je meer symptomen herkent in de bijgevoegde bron, praat er dan eens over met je huisarts.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Soms is dit gewoon een soort van spierpijn en op de plekken die je aangeeft heb ik vaak spierpijn
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik ben geen dokter maar het zou ook fibromyalgie kunnen zijn.
Ga ermee naar je huisarts.
12 jaar geleden
Soms heb je periodes dat je weefsel extra gevoelig lijkt: wrijf een paar keer over je huid en het voelt prompt of er een soort blauwe plek zit, zonder dat er maar iets te zien is. Een dag later kun je nog precies voelen waar de plek zit.
Hoe dat nou precies komt? Geen idee. Ik heb er soms last van, en dan ineens is het weer over. Ik heb er verder nooit iets geks bij gemerkt, dus ik maak me er geen zorgen over.