Waarom knaagt en graaft mijn konijn aan mijn kleren als in zijn verblijf kom? (zie verdere uitleg-->)

Is dit omdat hij me niet moet, uit agressie? of wil hij gewoon aandacht? Verder doet hij wel gewoon lief..
Meestal doet hij dit als ik gehurkt zit dan kan hij op mijn schoot springen en dan knaagt hij aan mijn mouw of trui, soms graaft hij er ook in.

Iemand enig idee wat de reden hiervan zou kunnen zijn?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
13.6K

Het beste antwoord

Je konijn verveelt zich en vraagt om speelgoed, ze mag niet teveel van haar speelgoed opeten want dan krijgt ze verstopping.
Dit kun je allemaal eens uitproberen, reken maar dat ze zich gaat vermaken.

kussens,
opgestapelde dozen,
open dozen,
hangende touwtjes,
knuffels,
dingen die geluid maken als ze het rond gooien,
kattentunnels (of buizen die je bij de bouwmarkt koopt),
voerballen (voor katten),
kattenspeeltjes (bijvoorbeeld een krabmuis of een ritsel / slaapzak),
afwasteiltjes,
dekens/kleedjes,
ballen (soms hebben ze er speciaal voor konijnen maar ook hondenspeelballetjes of een grote voetbal kan ook)
rieten manden (die bijten ze helemaal kapot, maar zo blijven ze van de plinten af, let wel op dat er geen lak aan de mand zit!)
metalen bal waar groenvoer in kan, die je in de kooi kunt hangen (belletje er af halen!)
cat-it fontein (drinken ze uit en spelen ze mee)
wc rollen / keukenrollen
onbedrukt en ongebleekt wc papier (graven ze in en slepen ze rond),
een grote bak met zand,
een oud telefoonboek,
wilgenballen of hooiballen (dierenwinkel)
takken van wilgenbomen of fruitbomen
hangmatjes (dierenwinkel / internetwinkels)
slaapmandjes (dierenwinkel, vaak kattenmandjes)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Een konijn heeft vele redenen om zomaar te bijten. Waarschijnlijk vindt ze de stof van je kleding aangenaam.

Toegevoegd na 1 minuut:
Of ze laat merken dat ze blij is om je te zien. Het zit sowieso in de natuur van een konijn om te knagen, het zijn immers knaagdieren. ;-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bijna goed, een konijn is geen knaagdier.
Een konijn doet in het wild niet anders dan knagen en graven. Je trui voelt zacht aan (in tegenstelling tot bijv. je stoep buiten) en daarom zal hij proberen erin te graven.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Daar bedoeld hij verder niet veel mee. Het zit in het instinct van een konijn om te graven en te knagen.
Het betekent in ieder geval dat hij zich op zijn gemak voelt bij jou.