Fruit is niet goed voor konijn, zijn maagje verteerd dat niet zo goed. Daar krijgt hij diaree van. Beter is het fruit nadien in zijn buik te doen als je het konijn gaat klaarmaken.

Toegevoegd na 1 minuut:
Het mag, maar zeker niet teveel
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Een konijn mag wel fruit maar niet teveel
Ja, dat mag. Maar niet te veel en te vaak omdat het te veel suikers bevat. Kijk maar bij de bron helemaal onderaan.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja, een konijn mag appels, maar zeker geen hele per dag.
Fruit bevat namelijk veel suiker en te veel kan voor darmproblemen zorgen. 1 partje per dag is genoeg.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Heel graag zelfs.Maar geef ze kleine porties, ik geef het zo om de twee dagen als dessert laten we zeggen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wel eten:
Andijvie, broccoli, venkel, bleekselderij, selderieknol, witlof, veldsla, sla (matig!) andijvie, witlof, paardebloemblad, wortel, wortelloof en gras van een schoon veldje (het gras mag niet te nat, en niet gemaaid zijn! Zorg er ook voor dat het niet meer dan 10% klaver bevat). Ook de toppen van een brandnetel vinden konijnen lekker, maar laat het wel een dag liggen, zodat de 'brand' eruit is. Veel fruitsoorten kan een konijn ook eten, denk maar aan een appel, peer, banaan en aardbei. Alles met kleine beetjes!

Niet eten:
Koolsoorten of blaadjes hiervan, prei, ui, bieslook, bonen, erwten, mais, vaste kool en spruitjes. Bovenstaande groenten zorgen voor te veel gasvorming in de buik.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ja tuurlijk ,maar je kan ze beter een halve geven. Je moet ook niet te vaakappel geven er zit namelijk veel vocht. ook bij sla is dat het geval. Als je konijn nog geen 7 maanden is zal ik helemaal geen appel (ook geen sla) geven.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
je mag ze fruit geven (heb mijn konijn ook altijd fruit gegeven, en ze heeft nooit iets gehad), maar ik heb eens gelezen dat je niets mag geven dat recht uit de koelkast komt. Dit zou tot diarree leiden dacht ik.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja, in principe mag dit. Maar zeker niet te veel! Appel bestaat voor het merendeel uit water, en te veel water is dus niet goed voor konijnen. Van te veel appel krijgen ze namelijk ook diaree!