Hond en kat samen??

Iemand heeft me gevraagd om voor zijn hond te zorgen omdat ze gebeten wordt door een ander teefje ik zou dit heel graag doen maar ik heb ook nog een kat waar ik zielsveel van hou kan ik ze beide in huis nemen?? P.S.: het is een berner sennenhond

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
4.3K

Antwoorden (10)

Niet doen. Je kat ziet het huis nu als zijn territorium, doe je daar een hond bij dan wordt dat vechten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Sommige honden en katten gaan prima samen(Meestal als ze samen zijn opgegroeid) maar vaak ook niet. Het enige wat je kunt doen is het proberen en kijken hoe het gaat.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
een vriendin van mij heeft drie katten en zij moet ook een tijdje voor een hond zorgen en dat gaat eigenlijk heel goed de katten maken onderling ruzie maar met de hond niet. dus eigenlijk kan het wel
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Honden en katten kunnen samen leven, dwz ze tolereren elkaar. Onderlinge misverstanden bestaan bv dat als een kat met zijn staart heen en weer slaat een hond dit als positief ervaart terwijl dit eigenlijk niet zo is. Ik heb 1 asielkat en 2 asielhonden, en tja, de kat is de baas, haha. Maar het vorige katje dat ik had, knuffelde regelmatig met de honden en die vonden dat maar wat prima. Het kan dus wel, maar hoe dat voor jouw thuissituatie gaat verlopen is koffiedik kijken. Heb wel nog een vraag voor je; heeft die man waarvan de hond is er alles aan gedaan om te achterhalen waarom het teefje bijt? Is er ook nog een reu bij de 2 teefjes, anders is het natuurlijk wel te begrijpen, n.l. CONCURRENTIE!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dit is moeilijk vooraf te zeggen.
De hond kan niets van katten moeten hebben en ze achterna jagen waardoor de kat doodsbang wordt en misschien wel heel fel uithaalt met de nodige consequentie's voor de hond of de hond kan ineens de kat te grazen nemen.

Zowel de hond is niet aan katten gewend en de kat niet aan honden.

Je komt er pas achter als je ze met elkaar confronteert,maar blijf standby staan.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik zou die persoon met zijn hond langs laten komen en deze dan in de gang laten liggen.En dan kijken hoe je kat reageert zonder dat ie hem gezien heeft.En als de kat er niet van schrikt de hond langzaam naar binnen haalt en houd de kat in de gaten.Wordt deze agressief en wil hij de hond aanvliegen of anders om,begin er dan maar niet aan.Maar een berner sennen is geen agresieveling eerder een goedsul.Ga de hond niet aaien want dat kan voor de kat wel jaloezie opwekken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
als je kat niet gesocialiseerd is op honden, zou ik het niet doen.
je bezorgt je kat enorm veel stress, met alle mogelijke gevolgen van dien.
je zit niet te wachten op een kat met blaasontsteking, of een die van ellende de boel onder gaat sproeien (ook poezen doen dit).
Rieneke1
12 jaar geleden
De tip die ik altijd mee geef is de kat even in een andere kamer zetten met gesloten deur. Laat de hond dan door het huis baggeren, en laat hem alles onderzoeken. Hij zal de geur van de kat ruiken. Daarna zet je de hond weg in een kamertje en laat je dat kat rondlopen en rondsnuffelen. Kijk naar hun reacties. Als dat een beetje positief is zet je de hond in een bench, midden in de kamer. En dan geef je je kat natvoer bij de bench in de buurt. Zorg er geleidelijk voor dat je kat en hond aan elkaar gewend raken zonder dat er iets fout kán gaan. Gewoon het goede gedrag conditioneren door eten bij elkaar te geven.

Bijna elke hond kan bij bijna elke kat, wij hebben 4 katten die nog nooit een hond hadden gezien. En op een duistere zaterdagavond kwamen we thuis met een gigantische witte herder van 72 cm schofthoogte. Nu liggen ze naast elkaar op de bank, ze geven elkaar likjes. En ja, de katten zijn zeer zeker de baas!

Toegevoegd na 2 minuten:
Oja! En laat hem daarna niet meteen los uit de bench maar aangelijnd. Want anders schiet hij misschien achter je kat aan. En gezien dat zelfbelonend gedrag is zal hij dat blijven herhalen. In het begin áltijd het zekere voor het onzekere nemen!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
wij hebben 2 honden en 3 katten gehad en dat ging heel goed, u moet ze alleen voorzichtig ze aan elkaar voorstellen en laten wennen aan elkaar ze niet samen laten als u weg gaat of gaat slapen alleen samen laten zijn als u er ook bij bent, zo kunt u ingrijpen als dat al nodig is wij hadden ze 3 weken apart las we weg gingen of gingen slapen daarna sliepen ze samen in 1 mandje met zijn 5en heel, mooi om te zien
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je kunt het altijd proberen, maar het kan fout gaan. Je kunt de hond en de kat allebei trainen met de clickermethode, als ze bij elkaar gaan en het gaat goed beloon je ze door te klikken en ze iets lekkers te geven.

http://dier-en-natuur.infonu.nl/huisdieren/78795-de-clickermethode-hondentraining-en-clickertraining.html