Ik wil een poes kopen, maar wil later geen grote kat? Hoe weet ik als ik een kitten koop dat het geen dikke vieze grote kat wordt later?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
13.6K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
http://www.youtube.com/watch?v=tnTexQJD7p0&NR=1
j5m
12 jaar geleden
Ook dikke katers zijn om van te houden en het zijn ook dieren.
Er zijn duizenden mensen in Nederland die een iet of wat dikkere kater hebben.
En vies zijn ze niet deze dieren verzorgen zich zelf maar al te goed.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Mensen die praten over vieze dikke kat en alleen een kat willen die klein en schattig blijft zouden geen kat moeten mogen hebben!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Er zijn geen garanties. Maar ik raad je sterk af om een kat (of welk huisdier dan ook) aan te schaffen. Als ze niet aan jouw voorwaarden voldoen zijn het al gauw vies beesten bij jou....!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hoe dikker hoe leuker ; ik heb niet voor niets gekozen voor een main coon x noorse boskat ; kan me niet groot genoeg worden. Niet dik, uiteraard, maar gróót ; geweldig !
Maar als-ie klein blijft is-ie ook lief ; je koopt een dier om het dier, niet om zijn 'sierwaarde'.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je een grote kat al dik en vies vindt,ben je geen dier waard.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dikke vieze grote kat???? WTF??? Ik ben een beetje dik, aardig groot, maar om de dooie dood niet vies!! Geen enkele kat is vies trouwens; wij zijn heel schone beestjes hoor! Jij zou geen kat mogen hebben als je er zo over denkt!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Best cool trouwens: Een POES die een KAT wordt.
In principe kan hij dus gerust een POES kopen, zonder er aan te sleutelen wordt het als het goed is nooit een KAT.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Jawel hoor ; een poes IS al een kat, en wel een vrouwtjeskat. Het wordt nooit een kater (mannetjeskat) maar een kat IS het al bij geboorte, mannetjes of vrouwtje.
Kat - poes - kater
vgl Hond - teef - reu
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Woeps, haal ik inderdaad kat-kater even door elkaar. Dankje voor je aanvulling Marleen ;)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hoe zie je er zelf uit? Als je ideaalbeeld?
Als je later kinderen krijgt, doe je die dan de deur uit als ze dik of vies zijn?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Iedereen is even waardig net als met dieren.
Een grotere dikke kat kan je vriend voor t leven zijn en een kleintje die je liever kwijt dan rijk is...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
je wilt een kat maar zodra ze te groot of te dik vindt zijn ze vies, koop anders een kakkerlak of een sprinkhaan zo te horen ben je het type dat als die de cat beu is hij op straat wordt gedumpd
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Door een HTK kat te kopen en die niet vet te mesten. De dierenarts ziet liever een iets te magere kat dan een iets te dikke kat.
Ligt gewoon aan jezelf.

Het beste antwoord

Ik vind je vraag helemaal niet zo vreemd. Misschien stel je hem een beetje verkeerd, maar je zoekt naar een poes die bij jouw ideaalbeeld aansluit en daartoe heb je het recht.

Waarom zou je bij een hond wel mogen kiezen tussen klein en groot, slank of rond, langzaam of snel. En bij het uitkiezen van een poes zou dat niet mogen?

Bij een htk-katje kan je bij benadering zeggen of hij/zij groot wordt. Het beste is dan ook de ouderdieren te kennen om te zien hoe het kitten mogelijk uitgroeit.

Een kater wordt meestal groter dan een poesje en een gecastreerde kater wordt groter dan een die niet gecastreerd is. Maar een ongecastreerde kater valt in huis niet te houden, dus heb je weinig keus.

Je kunt je dus beter verdiepen in de raskatjes. Daar zitten ook kleine rassen tussen, die niet uitgroeien tot de maten van Boskatten. Koop een goed raskattenboek of haal dat tweedehands bij de Emmaus. Ga eens naar een tentoonstelling en verdiep je er in. Er zijn ook sites voor herplaatsingen van raskatten. Meestal zijn dat volwassen dieren. Dan weet je hoe groot/klein ze zijn.

http://www.herplaatsing.nl/
Ivana
12 jaar geleden

Andere antwoorden (10)

een,ras uitkiezen waar je zeker van weet dat ze niet te groot worden en aan jou karakter eigenschappen passen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het ligt vooral aan jezelf of je er een dikke kat van maakt...
Vooral niet vetmesten dus.
Je zou kunnen kiezen voor een Siamees, die over het algemeen ook wat tengerder is dan een Europese korthaar.

Sommige katten hebben wat meer aanleg om groot en breed te worden dan andere. In dat geval zou je naar de vader of moeder moeten kijken, als je overweegt om de kitten te kopen.

En tenslotte worden katers vaak groter als ze eenmaal gecastreed zijn. Vele ontwikkelen op oudere leeftijd een hangbuik.

Succes met kiezen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
niks minnetje, plusje!
katten worden alleen maar groot, lui en vet omdat de baas ze groot lui en vet laat worden.
(natuurlijk zijn er grotere en kleinere rassen, maar vet worden ze van te veel eten en te weinig bewegen, net als mensen.)
De kat kan er weinig aan doen dat hij dik wordt, dat vooral aan het baasje. Overigens is jouw toonzetting zodanig dat ik jou überhaupt geen kat zou aanraden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Precies ook mijn gedachten hierover. Plus!!!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Me Too! plus dus.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Transseksuele katten, het laatste taboe
Rieneke1
12 jaar geleden
juist, +!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+, helemaal mee eens
In principe worden alle katten groot. Ze blijven geen van allen lief en klein. Als je je daar zorgen over maakt, kan je misschien beter geen kat nemen.

Overigens bestaat er een techniek om bonsai katten te maken; Die blijven WEL klein.

http://www.ding.net/bonsaikitten/bnw.html

Toegevoegd na 43 seconden:
Disclaimer: Bonsai kitten zijn niet geschikt voor mensen met een zwakke maag, dierenliefhebbers of mensen die niet zo goed tegen sarcasme sites kunnen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Gewoon een poes en geen kater.Poezen blijven altijd klein.Ga anders naar het asiel of kijk op marktplaats dan kan je een volwassen gesteriseerde poes nemen.Er worden genoeg lieve poezen verkocht op die site wegens allergie van een van de huisgenoten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat poezen altijd klein blijven is absoluut onjuist.
Ook poezen kunnen giga groot worden.
Gezien je vraag is er maar één serieus antwoord mogelijk: koop een pluche katje bij de speelgoedwinkel.
Als je een kitten wilt kopen, dan wordt dat een poes, met haar/zijn eigen karaktertrekjes en onhebbelijkheden. Als een poes dik wordt, dan komt dat doordat de eigenaar teveel voert.
Als je direct wilt weten hoe groot de kat zal zijn, dan kun je beter naar een asiel gaan en daar een (bijna-)volwassen kat ophalen, een ander voordeel is dan ook dat het asiel je meestal prima kan vertellen wat voor karakter het dier heeft.
Maar als je bang bent dat een kat 'dik vies en groot' wordt, serieus, begin er dan niet aan.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Rieneke1
12 jaar geleden
juist, +!
Een dikke vieze grote kat.......
Je houd toch van je huisdier dus vies is hij/zij niet.
Buiten dat, als je je kat normaal voert met goed voer dan heb je dat zelf in de hand. Tuurlijk sommige katten hebben best aanleg maar als je gewoon oplet dan hoeft je kat niet dik te worden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik zou er een bij Bart Smit halen, kun je in de wasmachine laten meedraaien als hij toch vies is geworden.

Tenzij je het anders bedoeld dan dat de vraag overkomt:
géén levend huisdier aanschaffen, vies hoort er nu eenmaal af en toe bij!!!!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik wilde ook geen "meter kat"voor het raam, maar hij heeft er toch wel n jaar of 15 gelegen ;)
Misschien kun je in het asiel kijken naar een wat oudere poes die al redelijk uitgegroeid is. Neem zeker geen Maine Coon, of een verwant daarvan want die worden echt groot
12 jaar geleden
Je zou naar een ras moeten gaan kijken die bij je past Siamees misschien maar elk ras heeft voor en nadelen een Siamees kan bv slecht tegen alleen zijn en hij/zij praat veel.Maar net als wij krijgen zij soms ook een buikje dus denk aan het voeren.De foto aan de linker kant is een europese korthaar ook leuk hoor.