hond piept en loopt wankel is dit ernstig?

onze hond is weggelopen en die zijn we een uurtje kwijt geweest,, daarna is hij ziek geworden,, hij piept en loopt wankel en valt soms om, daarbij drinkt ie opeens superveel!! wat kan er aan de hand zijn?

Toegevoegd na 10 minuten:
dit is gister gebeurd,, en ik heb de dierenarts toen gebeld en me man heeft toen iets moeten ophalen tegen de misselijkheid,, dat heeft geholpen hij braakt niet meer,, maar loopt nog wel wankel of meer dronken en hij piept en plast nog wel heel veel.. volgens de dierenarts was het gewoon iets verkeerds gegeten,, maar ik weet het niet daarom stel ik de vraag hier..

Toegevoegd na 1 dag:
hier weer naar de dierenarts geweest hij heeft weer 2 prikken gehad voor het spugen.. hij heeft vandaag 6x overgegeven… als het vanavond nog slechter met hem gaat wil die hem open maken,, om te kijken wat er aan de hand is,, want de da weet het ook niet.. of een zware vergiftiging of hij denk dat er iets van plastic vast zit in zijn lichaam.

maar hij weet niet wat..

ik hoop zo dat het beter gaat met onze woef..

Toegevoegd na 2 dagen:
Hond gaat steeds slechter,, hij heeft nu ook toevallen, dus het zit in zijn hersenen ook... De dierenarts denk niet dat hij het ga redden...

We zijn echt heel van slag, en hopen toch nog voor het beste maar de kans is bijna 0

Toegevoegd na 3 dagen:
Helaas is ons hondje vandaag overleden...

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.8K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Meteen naar de dierenarts met hem!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
In plaats van het stellen van de vraag hier kun jeveel beter naar de dierenarts gaan. Waarschijnlijk is je hond aangereden en wij kunnen hier onmogelijk constateren wat voor gevolgen dat heeft. Sterkte!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik sta nu in de wacht nogsteeds,, maaarja ben benieuwd want gister vond die het niet nodig om langs te komen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Gelijk naar de dierenarts gaan, niet zelf gaan dokteren. Er kan van alles aan de hand zijn. Aangereden, een schop gehad, iets verkeerd gegeten. Laat de dierenarts maar even naar kijken. Veel Succes.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ook een dierenarts kan niet door de telefoon zien, wat jouw hond mankeert, ga er dus naar toe, je ziet zelf dat het niet goed gaat met het dier, neem je verantwoording!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik ben nu wel heel erg benieuwd hoe het met de hond is. Heb je de dierearts kunnen bereiken?
Heel veel sterkte en beterschap!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ze hebben bloedtest gedaan,, en ze nieren mogen max 8 zijn en zijn nieren zijn 15.1 dus te hoog,, maar zijn nierweefsel is nog niet beschadigd,, dus hij heeft nu medicijnen gehad, en nu afwachten of die het gaat redden ja of nee.. ligt eraan of de medicijnen slagen.. anders blijven zijn nieren achteruit gaan.. we hopen maar voor het beste
Rieneke1
12 jaar geleden
ik lees net je toevoeging; bah wat een zorgen!
is een echo geen optie, voordat hij gaat snijden?
heel veel sterkte, en hou ons op de hoogte ajb.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hij is geopereerd, en hij is sterk vergiftigd.. hij ligt nu onder narcose en aan infussen. De kans dat ie het haalt is klein... Maar over 24uur weten we meer.. afwachten maar.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Veel sterkt en ik hoop dat het goed komt. Mensen die dit lezen en zelf katten vergiftigen STOP HIER ALSJEBLIEFT MEE JE ZOU ZELF OOK NIET WILLEN DAT IK JE KIND VERGIFTIG!! (Voor veel mensen die geen kinderen hebben ik hun huisdier een soort kind.)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik zei katten maar ik bedoelde katten en honden. Sorry
Rieneke1
12 jaar geleden
wat heeft je hond dan binnengekregen?
wat een rot oudjaar voor jullie.
sterkte, hopelijk haalt hij het.
is het nog een jonge hond?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Insecticide spul,, wat mensen op planten enzo spuiten,, daar zit fosfaat in en dat is gistog voor honden.. in de meeste zit het niet meer maat in sommige wel.. daar heeft die veel van gegeten,, en nu is die van binnenuit zwaar vergiftigd,, de da schrok er zelf van.. hij is nu 1.5 jaar, dus nog heel jong
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Vivian: heeeeel veel sterkte en ik duim voor jou en je hond.... wat een ontzettend naar begin van het nieuwe jaar...
Rieneke1
12 jaar geleden
hoe gaat het nu vivian?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nog geen verandering, hij is de nacht door gekomen,, wel met een aantal problemen.. maar nu is het afwachten of hij het gif kan uitscheiden, en dat ligt aan welk gif het precies was.. we moeten daarop wachten als die over een paar dagen nog steeds ziek is,, dan moet die worden ingeslapen
Rieneke1
12 jaar geleden
hij is de nacht doorgekomen gelukkig.
de duimen draaien door vivian!
sterkte, en beterschap voor je hond.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik duimdraai met je mee Rieneke!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Vreselijk,ik wens je hond heel veel sterkte toe,maar jij en je man ook natuurlijk,hopelijk is hij sterk genoeg en sleept hij zichzelf er doorheen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Echt heel heel veel sterkt ik duim ook voor je viavian19 en ik hoop dat het toch nog goed komt.
Rieneke1
12 jaar geleden
ik lees net je laatste toevoeging.
wat verschrikkelijk allemaal, en dat in 1 onbewaakt ogenblik.
heel, heel veel sterkte, de duimen draaien overuren!
Rieneke1
12 jaar geleden
hoe gaat het nu vivian, is er verbetering?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Helaas moet ik melden dat ons hondje vandaag overleden is... We gaan nu naar het crematorium om hem te laten cremeren..
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Achossie Vivian, wat ontzettend verdrietig....
Heel heel veel sterkte!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Heel veel sterkt er mee.
paulus811
12 jaar geleden
Sterkte Vivian!
Rieneke1
12 jaar geleden
wat een klotezooi.
heel veel sterkte met het verlies vivian.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zo dit is erg zeg,ik had dit niet verwacht. Ik wens je heel veel sterkte met het verlies.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
dank jullie wel voor de lieve berichtjes,, hij is gecremeerd, en ze komen morgen de urn met zijn as brengen,, hebben we hem toch bij ons voor altijd.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wat ontzettend vervelend voor jullie. Dat zet wel een domper zeg. Sterkte hoor.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zet de urn maar op een mooi plekje en veel sterke ermee
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dank jullie wel,, en we hebben besloten om voorlopig geen hond meer te nemen,, pas over een paAr jaar

Het beste antwoord

dit klinkt als acuut nierfalen.
dit is een spoedgeval waar je NU mee naar de dierenarts moet!
Rieneke1
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
dit is gister gebeurd,, en ik heb de dierenarts toen gebeld en me man heeft toen iets moeten ophalen tegen de misselijkheid,, dat heeft geholpen hij braakt niet meer,, maar loopt nog wel wankel of meer dronken en hij piept en plast nog wel heel veel.. volgens de dierenarts was het gewoon iets verkeerds gegeten,, maar ik weet het niet daarom stel ik de vraag hier..
Rieneke1
12 jaar geleden
ik zou hier geen genoegen mee nemen, en nogmaals contact opnemen met deze, of een andere, dierenarts.
ik vermoed dat je hond een paar dagen infuus nodig heeft.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik zal nog maar bellen naar de da.. wat zijn de symptomen van nierfalen
Rieneke1
12 jaar geleden
overgeven, veel drinken, veel plassen.
als hierdoor de natrium/kaliumbalans is verstoord: wankelen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik probeer de dierenarts te bellen maar ik sta ik de wacht,,, maar is het dan al te laat als ze nierfalen hebben? of kan dat opgelost worden?
Rieneke1
12 jaar geleden
is er geen andere dierenarts waar je heen kan?
bij acuut nierfalen moet je hond een dag of drie aan het infuus om goed gespoeld te worden.
soms helpt dat, soms ook niet.
hoe dan ook, zie dat je snel terecht kan bij een dierenarts.
beterschap voor je hond!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
als het te lang duurt, kun je 114 bellen
Rieneke1
12 jaar geleden
vivian, hoe gaat het nu?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
hij heeft bloed test gehad en zijn nieren mogen max 8 zijn en bij hem is het 15.1 dus te hoog maar zijn spierweefsel van zijn nieren is nog niet aangetast dus hij heeft nu medicijnen gehad,, en als ze aanslaan word die beter, en anders niet.. we hopen op het beste
Rieneke1
12 jaar geleden
werd niet voorgesteld de hond een aantal dagen te spoelen middels infuus?
ik hoop met je mee.l
de duimen draaien hier.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
nee hij dronk heel veel,, dus volgens de dierenarts spoelt die daarmee zjin nieren,, dus daarom hoeft die niet aan het infuus want zijn creatine is niet verhoogd alleen zijn ureum die was 15.1 terwel die max 8 mag zijn en zijn creatine(nierweefsel) mag max 139 zijn en bij hem is dat 72. dus hij maakt zich daar nog niet zo veel zorgen over daarom hoeft die neit aan het infuus,, pas als de medicijnen niet aanslaan dan pas moet ik me zorgen gaan maken.. volgens de da
Rieneke1
12 jaar geleden
okee, dan gaan we door met duimen draaien.
hopelijk knapt je hond snel weer op!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
hoop het ook...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
hier weer naar de dierenarts geweest hij heeft weer 2 prikken gehad voor het spugen.. hij heeft vandaag 6x overgegeven... als het vanavond nog slechter met hem gaat wil die hem open maken,, om te kijken wat er aan de hand is,, want de da weet het ook niet.. of een zware vergiftiging of hij denk dat er iets van plastic vast zit in zijn lichaam. maar hij weet niet wat.. ik hoop zo dat het beter gaat met onze woef..

Andere antwoorden (4)

Misschien licht aangereden ofzo?
Ik zou zeggen ga naar de dierenarts zijn weten beter wat ze moeten doen als wij.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Of dit erg is? JA!

Hij kan iets giftigs gegeten hebben en daar enorme kramp van hebben. Of hij heeft in glas gestaan dat nu in z'n pootje zit.

Meest aannemelijke is het eerste en dan moet je als de sodemieter naar een dierenarts die m een middel geeft om de rommel uit te braken. Dat moet snel voordat het in z'n bloedbaan komt.

Dus hup naar de dierenarts ermee.
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+ Ja heel erg, maar dat was mijn eerste gedachte: vergiftigd.
Ik hoop dat het nog verholpen kan worden!
paulus811
12 jaar geleden
Of hij doelbewust vergiftigd is, weet ik natuurlijk niet. Honden likken aan alles wat smerig is, het liefs rotte vis.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Naar de dierenarts. Hond heeft rare verschijnselen en jij bent ongerust en weet geen raad. Redenen genoeg dus. Eigenlijk snap ik niet dat de DA het telefonisch afgedaan heeft in eerste instantie.
paulus811
12 jaar geleden
Ik snap ook niet dat de dierenarts alleen iets heeft gedaan tegen de misselijkheid zonder de oorzaak ervan te kennen. Symptoombestreiding heet dat en juist een arts zou moeten weten dat dat de verkeerde aanpak is.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
hier weer naar de dierenarts geweest hij heeft weer 2 prikken gehad voor het spugen.. hij heeft vandaag 6x overgegeven… als het vanavond nog slechter met hem gaat wil die hem open maken,, om te kijken wat er aan de hand is,, want de da weet het ook niet.. of een zware vergiftiging of hij denk dat er iets van plastic vast zit in zijn lichaam. maar hij weet niet wat.. ik hoop zo dat het beter gaat met onze woef..
paulus811
12 jaar geleden
Ik wens je sterkte Vivian19. Je hebt de juiste beslissing genomen vind ik. Misschien is een röntgenfoto nog een optie voordat er geopereerd wordt. Nogmaals sterkte!
Dit is niet normaal het kan zijn dat de hond door een fiets, brommer of misschien zelfs een auto een tikje heeft gehad. Maar het kan ook zijn dat hij is verkeerds heeft gegeten of misschien zelfs gif heeft gekregen door 1 van die gekke! HIER KAN JE ECHT NIER MEE WACHTEN TOT HET OVER GAAT!! DUS GA METEEN NAAR EEN DIERENARTS!!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik zou onmiddellijk naar de dierenarts gaan. Misschien heeft hij een tik van een passerend vervoermiddel auto/fiets/scooter gekregen. Dat wankele lopen kan duiden op pijn. Zo vlak voor oud/nieuw is het misschien handig als hij dan van de dierenarts een goede pijnstiller krijgt. GEEF NOOIT PARACETAMOL of andere mensen-middeltjes. Het is zwaar giftig voor huisdieren !
Wel de hele hond laten nakijken. Niet een nog oud middeltje uit de kast halen. Er is kennelijk iets gebeurd tijdens zijn afwezigheid. Alleen de dierenarts kan achterhalen wat dat is geweest !
Succes !

Toegevoegd na 1 dag:
Eet het hondje wel, probeert hij het?
Mijn kat wilde eten, deed dat ook, maar braakte het er weer uit, steeds opnieuw. De dierenarts gaf hem een antibraakmiddel (tabletten).
Ik vertrouwde het niet en gaf die tabletten niet.
Als je braakt, kan het zijn dat er iets UIT moet, nietwaar? Ik ging naar een andere dierenarts. Het katje bleek vol haarballen te zitten. Er moest dus inderdaad iets UIT.

Toegevoegd na 2 dagen:
Zit er een spoedkliniek bij je in de buurt? Die weten het meest van ACUTE aandoeningen, geven infusen als dat nodig is enzovoort.
Denk ook aan chocola of paracetamol of drugs.
Mijn hondje viel om, braakte, schuim op de bek, ogen draaiden weg, noem maar op. Spoedkliniek vermoedde drugs en heeft hem weten te redden. Dat soort dingen gaat niet vanzelf over.

Toegevoegd na 2 dagen:
Ik vind het VERSCHRIKKELIJK voor je. Ik heb meermalen in een moeilijke situatie gezeten met mijn hondjes. Eénmaal liep dat fout af.
Heel veel sterkte!