Kan een hond van 13 nog zwanger worden?

Ik heb labrador van 13 met een dikke buik. Kan hij zwanger zijn? Hij is ongeveer 5 weken geleden weggelopen.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
5.3K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als het een HIJ is,m kan hij zeker NIET zwanger zijn. Ook bij honden krijgen alleen de 'zij'tjes jonkies......
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Aangezien je de hond beschrijft als een "hij" kan hij niet zwanger zijn.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Natuurlijk was het een "zij". Ik begrijp ook wel dat een manhond geen puppen jan krijgen. Ik zeg " was", omdat mijn hond inmiddels is overleden. De dikke buik bleek vocht te zijn veroorzaakt door een grote inwendige tumor....
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ach jee, wat vervelend....
Dat is natuurlijk wel heel naar nieuws.

Antwoorden (1)

Ja, dat kan heel goed.
Zeker even mee naar de dierenarts voor een echo dus.

Toegevoegd na 3 minuten:
Geadviseerd wordt overigens niet na het pakweg 6e jaar aan een nestje te beginnen, maar dit is natuurlijk geen opzet geweest. In de praktijk echter worden dit soort zwangerschappen vaak wel tijdig beëindigd, vanwege de hoge risico's voor teef en pups.

Honden komen niet zoals mensen in de overgang, maar blijven in de regel gewoon vruchtbaar tot hun dood, al zullen ze als ze ouder zijn iets minder vaak loops worden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ivana
12 jaar geleden
Marleen, HIJ kan niet zwanger worden! ;-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zie mijn reactie bij 'reacties' ;-)