Kan mijn hond zwanger zijn?

mijn hond is 8 jaar en is net in het bos door een duitse herder bereden en ze hebben vast gezeten

het is de 20ste dag van haar loopsheid en ze liet het niet meer toe vandaar dat ik ook met haar naar het bos ging, maar ze had geen schijn van kans hij klemde haar meteen en ik kon hem ook niet eraf halen, de eigenaar liep gewoon door en kwam later terug
ik heb de dierenarts gebeld en die zij dat ik met 4 en halve week maar een echo moest komen maken als er jon kies in zitten krijgt mijn hond een spuit want ze is al te oud om te jongeren
ik zit dan wel met alle onkosten

hoe los je zoiets op met de andere eigenaar, is het mijn schuld of hoe moet ik dat bezien

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.2K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
heb je het telefoonnummer/email of andere info van de andere eigenaar?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Is de herder niet gewoon gecastreerd?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
nee ik heb niks van de andere eigenaar . er kwam een mevrouw bij die zich ermee ging bemoeien en die zij dat het mn eigen schuld was, moest ik maar niet in het bos komen ja zei ik maar ze liet het niet toe hij heeft haar geklemd...nee dat kan niet ... dus ja ik heb geen zin in welles niettes en ben doorgelopen die ander deed net of haar neus bloedde
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ja dat kan wel chji maar dan heb je kans dat e rnog een joge blijft zitten en dat moeten we niet hebben
Beestenboel
12 jaar geleden
Een echo met 4 en halve week, en dan een spuit, de morning after pil, lijkt me allemaal ook niet zo gezond?! En wat een idiote hondenbezitters, typisch staaltje van geen verantwoording kunnen/durven dragen voor je hond, je zegt dat de honden hebben vastgezeten, welke normale hondenbezitter loopt dan door, en hoelang duurde het dan wel niet voor hij terugkwam voor zijn hond? En dan dat maffe mens, als je hond loops is, niet naar het bos, waarom, omdat ze dan op hun hond moeten letten? Je vraag of het al dan niet jouw schuld is, als beide honden loslopen, zou het samen, ieder de helft, opgelost kunnen worden, als jouw hond niet losliep, is in mijn ogen toch echt de eigenaar van de reu 'schuldig', maar je hebt geen gegevens, dan zou ik, zonder hond, teruggaan naar het bos, veel mensen laten hun hond op dezelfde tijd uit, als de betreffende eigenaar niet in het bos is, zou je andere mensen met hond, kunnen vragen, of zij de hond en eigenaar kennen?! Neem als je je onzeker voelt, iemand mee!!
Heel veel wijsheid en sterkte.

Antwoorden (3)

zo iets heb ik ook mee gemaakt, maar toen was mijn hond niet zwanger , maar bijna dood gebeten door een rottweiler (de naam zegt het al). toen ging ik boos naar zijn baasje toe om te zeggen: hoe gaan we dit oplossen? het baasje werd zo boos, en ze wou echt niet mee betalen. dus om even terug te komen op jouw vraag: als je hem nog een keer tegen komt in het bos, dan moet je even (rustig) vertellen wat er is gebeurt en vragen hoe jullie dat dan gaan oplossen. misschien wil hij een paar puppy's houden en misschien jij ook. ik zal de puppy's niet op marktplaats zetten, dat is zielig. misschien willen je familieleden ze ook wel hebben. maar dan moet je tegen die man zeggen dat je wel geld wil van hem voor al die injecties en spuitjes. of even met de verzekering er over hebben. veel succes

Toegevoegd na 28 minuten:
sorry, ik dacht dat er stond; dat je niet wist wat je moest doen. ik kreeg net een reactie op mijn antwoord en daar in stond: "Er staat dat de hond te oud is om jonkies te krijgen ! Waarom dan een advies wat ze met de puppy's moet doen?"

dus ik wil even zeggen dat: als je hond te oud is voor puppy's te krijgen, dan is de kans (groot) dat uw hond het niet overleeft. als ik u was zal ik zeker naar die man gaan het zeggen dan uw hond zwanger is geraakt door uw hond en mijn hond te oud is om puppy's te krijgen, weet u wat dat beteken? dat betekent dat mijn hond een (grote) kans hebt dat ze dood gaat! dat moet je dan tegen die man zeggen en (als het lukt) verdietig te kijken en een (beetje) huilen. (overdrijven is ook een vak).
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Euh... Zoiets (dog humping in bos) heb jij ook meegemaakt alleen ze was niet zwanger maar bijna dood gebeten.
Das nog eens wilde sex! Btw, ik hoop wel dat je hond goed is genezen!!!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
beste martine74, mijn hond had geen wilde sex, ze waren aan het vechten en ten 2de mijn hond is weer helemaal genezen. gelukkig
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ja ze is te oud voor pupjes...8 jaar is ze dat wil ik haar niet aandoen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik heb mijn antwoord al bewerkt. ik hoop dat u er nu wel wat aan heeft en ik had het niet goed gelezen (ik heb namelijk dyslexie)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
waarom schrijf je achter rottweiler ''de naam zegt het al'' niet alle rottweilers zijn agressief !
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
neeh, het heten toch niks voor niks ROTtweiler!!!
Je kunt er vanuit gaan dat de natuurlijke driften van een reu niet te beteugelen zijn. De baas kan op het moment waarop zijn reu een zwangere teef volgt en gaat berijden, geen appèl meer op de hond leggen.

Het is aan de eigenaar van de teef ervoor zorg te dragen, dat de teef is aangelijnd en dat voor mogelijke aanvallen van een reu een stok voorhanden is om de reu te weren. Je hoeft dan echt niet te slaat of te verwonden. Je moet met een loopse teef ook op de twintigste dag nog oppassen.

Jij beweert dat de teef het niet meer toeliet. In dat geval had de teef de reu zelf weg-gebeten en gegrauwd. Een teef heeft in zulke gevallen meer te zeggen dan een reu en laat zich echt niet pakken tegen haar wil in.

Kortom, je kan de eigenaar van de reu niet aansprakelijk stellen en zult zelf voor mogelijke onkosten moeten opdraaien.
Jammer (?), maar waar.

Toegevoegd na 10 minuten:
"Zwangere teef" in eerste alinea moet natuurlijk "loopse teef" zijn.
Ivana
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+ Inderdaad,een teef die niet gedekt wil worden,laat dit echt niet toe,de reu heeft dan niets in te brengen.
Rieneke1
12 jaar geleden
plus ivana!
wat ik me afvraag, niet gehinderd door enige kennis wb honden: is het niet handig een teef een broekje aan te doen als zij nog half loops is?
Ivana
12 jaar geleden
Nee Rieneke, hoe moet ze dan buiten haar behoefte doen? Broekjes zijn alleen voor in huis tegen de bloedvlekken. De meeste honden echter houden zichzelf schoon, ofschoon dat per ras ook nog een verschil kan zijn. Een loopse teef zal buiten ook, behalve normaal plassen, markeren. Ze zal om de zoveel meter een beetje urine laten lopen om de reuen op haar spoor te zetten. Dan is het dragen van een broekje natuurlijk zeer tegennatuurlijk.
Rieneke1
12 jaar geleden
ok, bedankt maar weer ivana!
stomme vraag, achteraf gezien.
Ivana
12 jaar geleden
Weet je nog wat de meester zei? Er bestaan geen stomme vragen, alleen domme antwoorden.;)
Oh, en reken maar gerust, dat je hond zwanger is!