Kan ik mijn katten lactose vrije melk geven?

En zoja kan ik dat dan gewoon in de supermarkt kopen?
Of zal ik gewoon katten melk geven? ik heb wel eens een keertje ergens gratis een pakje katten melk gekregen van het merk gimpet dat vonden ze ontzettend lekker. kan ik kattenmelk van het merk gimpet ook in de supermarkt kopen? of is er een ander merk kattenmelk in de supermarkt die ze ook lekker vinden.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
23.2K

Het beste antwoord

ja, je kan je katten lactose vrije melk geven.
ik zou dit echter niet structureel geven, maar heel af en toe, puur als verwennerij.
het mag geen vervanging voor water zijn; water moet altijd beschikbaar zijn.
kattenmelk is best een dikmaker, dus niet iets om vaak te geven.
zelfs met 5 katten vind ik de verpakking nog te groot.
ik geef af en toe een kuipje koffiemelk vermengd met water.
als je een kwakkelend katje tot drinken wil bewegen, kan je beter kiezen voor reactiv tonicum, of desnoods viyo.
Rieneke1
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Katten kan je het beste van die speciale katten melk geven of gewoon water. Gewone melk kunnen ze niet goed tegen, ze zullen hier diaree van krijgen. De lactose (melksuiker) in gewone melk kunnen ze niet afbreken. Van die speciale kattenmelk is lactosevrij. Als je gewone lactose vrije melk zou geven heeft dat natuurlijk het zelfde effect. Ook in kaas (wat katten vaak heerlijk vinden) zit lactose, dus niet geven.
De meeste supermarkten verkopen pakjes kattenmelk. Misschien niet allemaal het merk dat je bedoelt (gimpet) maar zeker wel andere. Gewoon een keertje een ander melk kopen en uitproberen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
kan en in bijna elke supermarkt te koop.Maar waarom ze dit geven het is na verhouding erg duur en als je ze goed voer geeft hebben ze deze melk niet nodig.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Is helemaal waar want ze moeten goed drinken erg belangrijk.Maar ook gewoon water neerzetten en als ze weer beter zijn,alleen water geven.Als je kat ziek is prima maar anders een duur drankje ipv water.Iets wat als je kat ok is niet nodig is met het juiste voer.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
als je weet waar het van komt Torrie dat ze ziek is ok.Anders naar de dierenarts !!! Koorts is nooit goed voor ons niet en ook niet voor een dier welke dan ook.