Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Mijn hond heeft volgens de dierenarts vetkanker. Bestaat dat wel ?

Mijn boxer van 9 jaar oud heeft een vrij grote vetbobbel op d'r rug en na een injectienaald erin te hebben gestoken en na het even onder de microscoop te hebben bekeken leek het volgens de dierenarts op vetkanker. En hij vindt dat het weggehaald moet worden. Nu vraag ik me af of vetkanker zo wie zo bestaat. Ook wat wratjes horen weggehaald te worden. Nu heb ik mijn twijfels. Wratjes en vetbulten, dat is toch normaal bij een wat oudere hond ? Is het echt nodig om weg te laten halen ? Als het niet nodig is, dan is het pure dierenmishandeling. Maar het woord kanker maakt bang. Wie heet er ervaring met vetkanker ? Bestaat dat wel ?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

Bestaat gewoon hoor en komt redelijk vaak voor. Gewoon weg laten halen dus. Ik neem aan dat jij ook niet met tumoren op je lichaam wilt rondlopen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja dit bestaat wel degelijk.
Ook mijn vorige hond had een vetbult,deze is verwijderd en bij nader onderzoek bleek dat er kwaadaardige cellen in zaten.

Een aantal maanden later had hij ondanks dat alles was weggesneden in z'n hele lichaam kanker waarop ik hem in heb laten slapen.

Ik wil niet zeggen dat dit bij jouw hond ook zo gaat want niet iedere hond is hetzelfde natuurlijk.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ivana
12 jaar geleden
+
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dank je conqie,jij ook een +. Het is altijd een hele moeilijke beslissing en het zal nooit wennen,maar je kiest in zulke gevallen het beste voor je dier en je moet dan even je eigen gevoelens opzij zetten door niet egoistisch te zijn omdat je je huisdier langer bij je wil houden.

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding