Wat is de kleinste schildpad die je in belgië kunt kopen ?

Ik zou graag landschildpad of waterschildpad kopen maar hij mag niet groter 10 centimeter . Anders mag het niet van mijn ouders

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
2K
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Hai ik weet dat ik rond de 7 jaar later ben maar misschien hebben andere er iets aan je moet kijken naar wat je wilt je hebt de landschildpadden die van nature iets liever zijn en minder ( bijten ) of waterschildpadden die zijn wat schuwer en bijten iets sneller voor landschildpadden zou ik de Indische sterschildpad aanraden die zijn ook nog eens heel mooi of de Griekse die zijn allebij rond de 15/25 cm en qua waterschildpad zou ik de (gekielde) muskus schildpad nemen die blijven relatief klein op zijn meest 15 cm maar dan moet ie wel groot uitgevallen zijn
Je kan ook een schildpad nemen die al iets ouder is dan 2 moet je wel goed kijken naar waar je hem koopt en waarom die mensen hem weg doen want dan weet je al hoe groot hij ongeveer blijft , groejes turtlelover3 :-)

Antwoorden (2)

vergeet het maar liever.
je koopt ze klein, maar dat blijven ze niet.
mijn roodwangen waren op een gegeven moment zo'n 25 cm groot.
ook is het verzorgen van schildpadden geen kinderwerk.
en bedenk ook dat ze heel oud kunnen worden.
op een gegeven moment ben je het zat, en zitten je ouders er mee opgescheept.
de schildpad is de dupe.
Rieneke1
11 jaar geleden
Één van de kleinste waterschildpadden is de Chrysemys picta belli, echter wordt deze ook al een twaalftal centimeters groot.

Vergeet heel snel het sprookje dat een schildpad niet groter wordt als je hem klein huisvest.

Ook voor deze schildpad heb je al een aquarium nodig van tenminste 60 X 40 X 40cm. met zandeiland.

Voor meer informatie kan je terecht bij het stamboek:

European Studbook Foundation