welke tuinplanten zijn giftig voor katten/honden ?

ik ben bezig mijn tuin opnieuw aan te leggen en wil straks mijn katten en honden erin laten vertoeven, maar ik weet niet welke planten er giftig voor ze zijn.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
8.2K

Het beste antwoord

Onderstaande link staan de meest voorkomende. Met Google vind je er bij meer. Als,je een mooie plant ziet typ dan bij Google de naam van die plant in en het woord "giftig" er achter. Kun je direct zien of ie in je tuin kan.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

er is 1 plant die er bij mij niet in komt, niet als snijbloem en niet als plant, en dat is de lelie.
een enkel afgeknaagd blaadje kan al resulteren in acuut nierfalen.
verder maak ik me er niet al te druk over, heb plenty giftig spul hier staan, zoals bijvoorbeeld vingerhoedskruid en zomerbollen.
de katten talen er niet naar.
bedenk dat vrij loslopende katten ook allerlei giftige planten tegenkomen, zonder er nadeel van te ondervinden.
Rieneke1
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
De monnikskap is er ook 1 om serieus rekening mee te houden
Rieneke1
11 jaar geleden
toch keken ze ook daar niet naar om.
ik heb dan ook veel aantrekkelijker planten staan; kattenkruid, mals gras, valeriaan en wiet ;)
Aponi
11 jaar geleden
Monnikskap heeft mij 2 katten gekost in 1 week tijd. Mijn katten liepen toen nog los.
Mijn buren hadden het in de tuin gezet. Ze hebben gezien dat de katten er aan aten maar er niet bij stilgestaan dat het zo giftig is.
2 van mijn katten zijn er aan overleden. Hier neem ik dus ook het risico niet meer van giftige planten in de tuin. Want het gezegde dat de katten deze wel met rust laten gaat niet altijd op.
Rieneke1
11 jaar geleden
wat erg aponi! :(
Hoi al is deze plant niet giftig zou ik je toch ook op deze willen wijzen gezien mijn ervaring.
PAMPAGRAS dat zijn die mooie hoge meestal witte pluimen
Zoals de naam al zegt valt deze onder de gras soorten en is het gras ervan aantrekkelijk voor katten en honden
Echter als je over het blad wrijft merk je dat deze aan voelen als scheermesjes
Deze zijn alleen niet uit te braken
Nadat ik 4x bij de DA heb gezeten om het onder narcose
te laten verwijderen kwam ik er achter dat het van dit gras was
Deze dus direct uit de tuin verwijderd en hiervoor niet meer naar de DA geweest