Kittens 7 dagen verkouden, wat te doen ?

Vorige week is onze kat bevallen van 7 kittens.
2 van hun zijn sinds gister verkouden, er komt snot uit het neusje en dat blijft nu plakken. Ook niezen ze.
Ik maak het neusje nu zo vaak mogelijk schoon.
Met ademen gaat het dan wat beter.
Drinken doen ze (bijna) niet meer.
Ook niet met een doseerpompje. Denk dat het komt omdat het ademen lastig gaat.
Iemand tips voor verkoudheid bij zulke jonge kittens ??

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
4.3K

Het beste antwoord

jouw kittens zijn niet verkouden, maar hebben niesziekte.
allereerst; overleg met je dierenarts; kittens van deze leeftijd zijn enorm kwetsbaar en snel uitgedroogd.
haal bij de drogist neusspray voor kleine kinderen; ook voor kittens kan dit lucht geven.
laat de kittens af en toe even stomen; zet ze in een vervoersbox met een kom heet water ervoor en een badlaken er over.
haal bij de dierenarts een flesje en een goede kwaliteit kittenmelk, en ga bijvoeren.
let op; om de paar uur, ook 's nachts!!
vergeet niet om na het drinken hun poepertje te stimuleren met een warm vochtig doekje om de ontlasting af te laten komen.
het gaat hard werken worden voor je om ze er door te slepen, ik hoop dat ze het redden!

Toegevoegd na 3 minuten:
wellicht heb je iets aan de link mbt flessen.
http://www.oocities.org/turbo502002/flessen.html
Rieneke1
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
+ jes weer van mij!!!
onze kattenheilland!!
Rieneke1
11 jaar geleden
bedankt channeke!
je moet nog wel even op het duimpje klikken :)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dikke plus rieneke! Ben altijd gerustgesteld als ik je goede raad lees! :)
Rieneke1
11 jaar geleden
bedankt zazoe! :)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als rieneke beantwoord een vraag,
blijven (katten) kwaaltjes nooit vaag! +
Rieneke1
11 jaar geleden
:))
Rieneke1
11 jaar geleden
fijn te horen dat het de goede kant opgaat!

Andere antwoorden (1)

Meteen naar de dierenarts zo meteen! Te weinig drinken is gevaarlijk! Ze moeten veel drinken. Maak svp haast.