Kat kwijt door kittens ??

Wij hebben nu ongeveer 2 weken kittens van Smokey. Na er 3 verloren te hebben en alle omstandigheden erom heen gaat het nu weer een stuk beter. Maar, onze kat Bentley heeft het volgens mij niet zo op deze kleintjes. Hij wou er ook echt niets van weten. Hij kwam ook steeds minder vaak binnen als je hem roept. Maar nu hebben we hem al sinds zaterdag niet meer gezien. Hij bleef wel vaker een nachtje weg maar nog nooit zo lang. Hij reageert ook niet meer op de dingen die we altijd doen om de katten binnen te krijgen. ( met brokjes/snoepjes schudden, met de katten bakjes van het nat voer kloppen ) Zou het kunnen komen door de kittens en vanzelf weer terug komen wandelen ?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Het beste antwoord

ja, dat kan zeker door de kittens komen.
katten hechten enorm aan hun vaste vertrouwde routine, en die is nu ver te zoeken.
dat neemt niet weg dat hem ook iets overkomen kan zijn.
ik zou niet lijdzaam afwachten of hij misschien weer spontaak aan komt lopen, maar actief gaan zoeken.
verspreid flyers in je buurt, en doe tevens een belronde naar dierenambu, dierenasiel, gemeentereiniging, dierenbescherming en amivedi.
doe rond ochtend- en avondschemering een rondje door de buurt.
succes!
Rieneke1
11 jaar geleden
Rieneke1
11 jaar geleden
hoe is het nu, heb je de kater al weer gezien?