met voldoende drinken en eten kun je je kat best een lang weekend alleen thuis laten... het beest vindt het waarschijnlijk niet zo gezellig, als hij gewend is dat je er normaal altijd bent, maar het kan echt geen kwaad hoor...
Het zou zelfs zo kunnen zijn dat de kat alleen de eerste dag zijn gewone portie eet... als hij merkt dat je de tweede dag niet terugkomt, zal hij maar een heel klein beetje eten... als je de derde dag nog niet terug komt, neemt hij weer een klein rantsoen... en dat gaat zo door tot het moment dat jij thuis komt... dan gaat katlief zitten smikkelen, in de wetenschap dat met de komst van het baasje de komst van het voedsel is veilig gesteld...
zo slim zijn katjes...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

Ben wel is een week op vakantie geweest en hij leefde nog hoor toen ik thuis kwam.

Toegevoegd na 19 seconden:
welliswaar kwam er eens per dag iemand even eten verschonen en de kattenbak.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als hij genoeg eten heeft wel 24 uur hoor..het is niet gezellig voor je kat, maar het kan wel..
Die van mij is vaak nog langer alleen...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dan komt er iemand langs om hem eten en aandacht te geven...
je kan gerust eens een nachtje wegblijven, ervan uitgaande dat de kat goed gezond is.
zet op meerdere plaatsen water neer, en koop een voederautomaat wanneer je kat een schrokop is.
Rieneke1
14 jaar geleden
Een weekendje moet zeker kunnen, katten zijn alleen voor voedsel en water afankelijk van ons, ze zijn minder emotioneel van ons afhankelijk.
Ik heb 2 katten dus ze vermaken zich wel
maar ook alleen is een weekendje niet erg
voldoende water en brokjes en ze redden zich wel
14 jaar geleden
De katten van mijn vriend bleven wel eens een weekend alleen (hadden dan wel gezelschap van elkaar). Hij zette genoeg eten en drinken neer, en op het de katten gewoon wat aangenamer te maken (maar niet noodzakelijk) de kachel niet helemaal laag.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wat hij gewend is.
Is de kat gewend dat hij reglmatig alleen is of niet, zo ja, dan kan hij best alleen zijn.
Zo nee, dan kun je in het begin iemand vragen of die af en toe even langs komt om te kijken of alles goed gaat.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
overdag als wij werken en naar school zijn is de kat altijd alleen. Als ik het weekend bij mijn vriend slaap is zij 24 uur alleen (zaterdagmiddag-zondagmiddag) en als mijn vriend het weekend bij mij is, is zijn kat 24 uur alleen.
Nu met de kerstdagen komt het zo uit dat hij twee nachten bij mij is, maar dan komt hij vrijdag pas 'savonds, en gaan we zondag zo vroeg mogelijk terug.

Dat gaat ieder jaar goed. Maar dat vinden we (eens per jaar) wel het maximum. Als hij in de zomer een week bij mij logeert komen zijn ouders in zijn huis vanwege de kat, en ga ik langer dan 1 nacht weg, dan laat ik de buren langskomen.

Een paar jaar geleden had mijn vriend een kat, die vaak het bed onderkotste als hij 1 nacht niet thuis kwam. Fijne thuiskomst was dat.