Mag mijn hond (9weken oud) al in contact komen met andere honden?

Heeft zijn 1ste 2 spuiten al gekregen

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
27.6K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Vergeet niet, dat iedereen die met 'buitenschoenen' aan bij jou binnenkomt óók bacterien mee kan nemen aan z'n schoenen....Het is véél belangrijker om je hond goed en rijk te socialiseren, en dat kan alleen maar in de leeftijd 8-12/14 weken!!!

Antwoorden (4)

Ja natuurlijk; afgezien van de spuiten heeft het dier ook weerstand gekregen via de moeder. Voor de socialisatie is het ook niet verkeerd.Niet teveel laten rennen uiteraard en spelen met mate en met honden die voorzichtig zijn.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je mag een hond van 8-9 weken gerust met andere honden laten kennismaken.
Neem hem echter niet mee naar een echt uitlaatveld, daar is een concentratie van bacteriën/ziektekiemen.
Het beste is het hondje onaangelijnd te laten kennismaken. Als de andere hond ook niet aan de lijn zit zal de kennismaking veel natuurlijker verlopen.
Zoek wel grote honden op die te vertrouwen zijn.
Het is een fabeltje dat grote honden pups niets zouden kunnen doen. Pas buiten op met over het paard getilde keffertjes, die bijten vaak uit angst en frustratie, de goede niet te na gesproken hoor!

Als je zelf gespannen bent zal de pup dat onmiddellijk merken en jouw angst/spanning overnemen.
Ga zo snel mogelijk naar puppycursus. Hier mag dat al met 9 weken. Dan ben jezelf wat rustiger, omdat je pup onder leiding van een hondenkenner/opvoeder zijn socialisatie zal doormaken en jijzelf een handreiking krijgt hoe je het het best kan aanpakken.

Het is van het grootste belang dat de pup kan kennismaken met stabiele honden in iedere leeftijdsklasse, van klein tot groot.
Ivana
11 jaar geleden
jodyenboyke
11 jaar geleden
Dikke plus (weer)
Tja, dat hangt er vanaf.

In principe kan het zeker geen kwaad dat een jonge hond sociaal contact leert hebben met andere dieren.

Maar hou wel rekening met de wetgeving in bepaalde landen. Het is namelijk mogelijk dat indien je hond in contact geweest is met andere honden hij voor een bepaalde leeftijd niet mee over de grens mag (tenzij hij tijdig is ingeënt en dat is bij jonge dieren nu net het probleem). Iets om rekening mee te houden als je vakantieplannen in het vooruitzicht hebt.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Juist in contact laten komen met andere honden, dit is goed voor de socialisatie.
Ze hebben na 2 entingen genoeg afweerstoffen
Nog niet bij water gaan lopen dat mag pas als de ziekte van weil enting er in is.