Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Kunnen katten mensen verstaan?

Soms lijkt he of m'n kat reageert als ik tegen haar praat.
Maar reageert ze alleen op m'n stem of verstaat ze me echt?

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
11.5K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Katten zullen je nooit verstaan, maar kunnen je wel begrijpen! Ze zijn eigenwijs, dus zullen niet altijd luisteren... Maar bij een goede opvoeding weten ze goed dat nee, nee is. Dat ze reageren op hun naam, en dat eten, of snoepje iets lekkers betekend. Mijn katten kunnen zelfs zitten en pootjes geven, maar alleen wanneer ze zin hebben om gehoor te geven aan mijn vraag... Bovendien duurt het bij katten langer ze zo iets aan te leren dan bij honden, die zijn van nature ook meer gewend dat iemand hen zegt wat wel, en wat niet kan. Katten zijn van nature solisten, en daarom eigenwijzer!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

Nee, ze hebben niet het vermogen om een taal te leren. Wel kunnen ze reageren op je stemgeluid, vooral hoge geluiden en kreten trekken aandacht.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
*Een mensen taal met spraak*
Een kat kan alleen je stemhoogte herkennen, maar niet begrijpen wat je zegt. ze hebben daar niet de benodigde hersencapaciteit voor (dit betekent niet dat ze dom zijn)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
een kat - en een hond ook - luistert naar de itonatie van je stem, voor het dier is daar je stemming uit te halen, probeer maar een op een vrolijke manier te schelden en een boze manier lieve woordjes te roepen. je zult zien dat het dier reageert op HOE je iets ipv wat je zegt.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Een kat verstaat niets van wat je zegt. Als je een kat langer hebt, zal z/hij je wel gaan begrijpen. Vooral klinkers en klinkercombinaties zullen ze gaan onthouden, zeker in combinatie met klemptoon en volume. Foei! Nee! De naam van het beestje. Brokjes, snoepje, lief. Allemaal dingen die het diertje zal leren begrijpen. Maar alleen in de juiste context en alleen deze directe woorden en niet hun synoniemen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Een kat (of hond) verstaat geen woorden. Maar de intonatie van je stem, in combinatie met je lichaamstaal, begrijpen ze wel degelijk! En ze leren je gewoontes kennen. Mijn hond bijvoorbeeld weet, als ik mijn laptop dichtdoe 's avonds, dan gaan we nog een blokje om en daarna slapen. Dus zodra ik mijn laptop dichtklap gaat hij kwispelend bij de deur staan!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
natuurlijk niet. verstaan betekent begrijpen.
De kat reageert op je stem, hoog, laag, hard, zacht.
De kat kan ook reageren door lichaamstaal.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding