Hoe kan ik mijn jonge kater van zes maanden afleren mijn oudere poes te plagen?

Mijn jonge kater (al groter dan de kleine oudere poes is maar een klein vrouwtje) terroriseert mijn vrouwtjes kat. Hij valt er constant aan. Laat er niet met rust. Nat spuiten werkte niet echt. Naar buiten gooien maar even want zodra die binnen is begint het weer. Maar mijn vrouwtjes kat raakt gestressed.
Aankomende week wordt mijn kater wel gecastreerd.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Antwoorden (2)

je zet er niet bij hoe oud je oudere poes is, maar een kitten bij een senior zetten is nooit een goed idee.
ook zet je er niet bij wat je onder terroriseren verstaat, maar zou het kunnen dat je jongste gewoon veel meer energie heeft, en nog veel speelser is?
natuurlijk heeft natspuiten geen zin; onbegrijpelijk gedrag wat je katertje betreft.
het allerbeste is een leeftijdgenootje bij je katertje te zetten, zodat ze samen kunnen keten, en je oudere poes wat rust krijgt.
zorg in ieder geval dat je oudere poes voldoende vlucht- en verstopplekjes heeft.
ook is het goed meerdere malen per dag flink te spelen met je jongste, zodat hij die energie vast kwijt is.

nog even over dat naar buiten gooien; heel onverstandig, ieder moment kunnen de hormonen op gaan spelen.
je katertje zou kunnen gaan zwerven, waarbij hij grote risico's loopt!
altijd wachten met vrij buiten laten tot ruim na de castratie!
Rieneke1
11 jaar geleden
Scheid ze van elkaar af door ze in aparte kamers te plaatsen - met gesloten deur. En wissel ook af, de ene keer jouw oude poes in de slaapkamer, de andere keer jouw kitten. Dit zorgt dat ze een scene-verandering krijgen en zich niet vervelen.

Richt die ruimtes natuurlijk in met voer, water, en kattebak.

Doe dit totdat die kitten wel wat ouder is.